سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

55-200.gif


لنزهای برتر سال 2007 با توجه به رابطه بین تکنولوژی به کار رفته در آن نسبت به قیمت از طرف Pop photo انتخاب شده اند.لنزها عبارتند از:1- نیکون 200-55 میلیمتر DX AF-S VR با دیافراگم 5.6-4 2- پنتاکس 70 میلیمتری DA با دیافراگم 2.4 که به صورت محدود تولید شده است 3- سیگما 50-18 میلیمتر EX DC با دیافراگم 2.8 دارای امکان عکاسی ماکرو 4- تمران 250-18 میلیمتر Di II با دیافراگم 6.3-3.5 که قابلیت عکاسی ماکرو را نیز دارد 5- تونیکا 135-50 میلیمتر PRO DX AF با دیافرگم 2.8


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/9/1:: 12:21 عصر     |     () نظر
دو لنز واید جدید توکینا

35mm-tonika.gif


توکینا دو لنز جدید خود را معرفی کرد. لنز 35 میلیمتری AT-X M35 PRO DX با دیافراگم 2.8، طول بدنه 60.4 میلیمتر، وزن 340گرم است، تا 14 سانتیمتر فوکوس می کند و از 9 عدسی در 8 گروه برای دهنه دوربین های نیکون و کانن ساخته شده است. لنز 16 میلیمتری AT-X 116 PRO DX11 با دیافراگم 2.8، طول بدنه 89.2، وزن 560 گرم است، تا 30 سانتیمتر فوکوس می کند، از 13 عدسی در 11 گروه برای دهنه نیکون و کانن ساخته شده است.

 

 

 

لنزفیش آی سیگما مناسب برای نیکون

10mm-Fisheye.gif

سیگما لنز فیش آی 10 میلیمتری EX DC با دیافراگم 2.8 را تولید کرده است. این لنز تصویر 180 درجه را در کادر مستطیلی استاندارد فشرده می کند. البته تنها زمانی این وسعت زاویه را می دهد که روی دوربین های نیکون با صفحه حساس DX بسته شود و در بقیه دوربین ها- از جمله خود سیگما- زوایای کمتری را پوشش می دهد. این لنز تا 1.8 سانتیمتر را فوکوس می کند و از 12 عدسی در 7 گروه ساخته شده است. وزن و زمان عرضه آن فعلا اعلام نشده است.

 


 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/9/1:: 12:14 عصر     |     () نظر
 

18-55-VR.gif

نیکون لنز 55-18 با دیافراگم 5.6-3.5 خود- که همراه دوربین های دیجیتال به صورت بسته عرضه می شود- را به لرزه گیر(VR) مجهز کرد. لنز نیکور
AF-S DX همچنین دارای موتور بی صدای aka AF-S است. در طراحی آن عدسی کروی و پوشش کامل ضد ماورا بنفش به کار رفته است. در این لنز 11 عدسی در 8 گروه تعبیه شده است. وزن آن 265 گرم بوده و تا 28 سانتیمتر قابلیت فوکوس دارد. این لنز از دسامبر امسال به بازار عرضه خواهد شد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/9/1:: 12:10 عصر     |     () نظر
نوشته شده توسط محمد مهدی 86/8/6:: 2:15 صبح     |     () نظر

لینک زیر در مورد دوربین شما اطلاعاتی می دهد (فکوس)

http://www.dofmaster.com/dofjs.html


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/8/3:: 3:20 عصر     |     () نظر



این عکس کلا در مورد فاصله کانونی هر عدسی هست و فرمولش هم همونه که اون زیر نوشته..

بطور ساده میشه گفت.. فاصله مرکز از عدسی تا محل تشکیل تصویر (سنسور).(برای شعاع نور موازی)

؛؛ اون ستاره بزرگ مثلا شی ای هست که ازش عکس گرفته میشه و ستاره کوچیک مل تشکیل تصویر هست..اما!..همیشه اون ستاره کوچیک روی سنسور نمیفته و عدسی با کمی عقب و جلو رفتن باعث میشه تصویر دقیقا رو ی سنسور قرار بگیره ..اینکار همون عمل فوکوس هست.

این پرتوهای عکس بالایی موازی نبودن و نیاز به فرمول بود..برای پرتو های موازی که از بی نهایت میان ..به این صورت هست.و فاصله لنز تا نقطه برخورد پرتوها فاصله کانونی هست.





تعیین نقطه کانونی
دو راه داره یکی با همون پرتوهای موازی..یکی با محل تصویر.. مثلا عدسی رو مقابل نور خورشید قرار میدن و جایی که نور متمرکز میشه کانون هست..

یکی دیگه با استفاده ابعاد و شکل هندسی خود عدسی ...که با این فرمول پیدا میشه(دقیقتر):



که R1 & R2 شعاع دو کمان (دو سطح کروی عدسی) تشکیل دهنده عدسی اند.. و n هم ضریب شکست شیشه یا جنس عدسی هست.و f فاصله کانونی..


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/8/3:: 3:17 عصر     |     () نظر

سیگما لنز مدل HSM جدید خود را معرفی کرد. این لنز 200-18 میلی متر با دیافراگم 6.3-3.5 و فوکوس خودکار بانصب موتور HyperSonic( ماورا صوت) فوکوسی سریع و بدون صدا دارد. این لنز قابلیت نصب روی تمام دوربین های نیکون، حتی آن دوربین هایی که بدنه شان دارای موتور فوکوس خودکار نیست- مانند D40 و D40X- را دارد. این لنز برای استفاده در دوربین های دیجیتال دارای صفحه حساس APS-C ساخته شده است. در این لنز یک عدسی کاهنده پراکنش نور و سه عدسی کروی شکل به کار رفته است. دهنه آن 72 میلی متر و وزن آن 600 گرم است و از فاصله 45 سانتیمتر فوکوس می کند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/7/25:: 4:52 عصر     |     () نظر

به عنوان بزرگترین تولید کننده مستقل لنز در دنیا ، سیگما مجموعه بسیار متنوعی از لنزهای زوم و با فاصله کانونی ثابت را (که با طراحی نوآورانه شان تمام فاصله های کانونی 8 تا 800 میلی متر را در خود جای داده است) در 2 حالت فوکوس اتوماتیک و دستی ارائه می دهد.همچنین با طراحی های بسیار دقیق ، لنزهای سیگما با رایج ترین دوربین های حرفه ای سازگاری دارند ، به طوری که مشخصا برای کانون ، مینولتا ، نیکون ، پنتاکس و خود دوربین های سیگما با در نظر گرفتن اجرای تمامی قابلیتها اتصالات ویژه طراحی شده است.
لنزهای سیگما دارای دو دسته بندی کلی هستند :
لنزهای با فاصله کانونی ثابت ؛ لنزهایی با زاویه دید ثابت هستند.این لنزها اغلب برای استفاده های خاص طراحی شده اند و معمولا با دیافراگم بازتری عرضه می شوند.استفاده از این لنزها امکان ثبت عکس ها و افکت های خاص را بیشتر فراهم می کند.
لنزهای با فاصله کانونی متغیر؛ که دارای این قابلیت هستند که زاویه دید را با افزایش و کاهش فاصله کانونی تغییر دهند و در واقع در تصویر نهایی بزرگنمایی(یا برعکس) ایجاد نمایند.
در مورد لنزهای ماکرو، که برای ثبت تصاویری از یک شی به اندازه واقعی آن ساخته شده اند باید در نظر داشت از عدسی های با دقت بسیار بالا در تولید آنها استفاده می شود.لنزهای ماکرو در دو حالت زوم و فاصله کانونی ثابت در دسترس هستند.درباره توانائی بزرگنمائی آنها ، از یک عدد مقایسه ای استفاده می کنند.به عنوان مثال وقتی یک لنز ماکرو 1:1 است یعنی تصویر تشکیل شده دقیقا اندازه واقعی خود سوژه است.در1:2 این اندازه نصف و در1:3 ثلث می شود.

 


ASP;aspherical
این ها عدسی هایی هستند که کروی کامل نیستند و انحناهائی دارند که میتواند باعث شود تعداد عدسی های استفاده شده در بدنه لنز کاهش یابد.بنابراین وزن کل کاهش می یابد.این عدسی ها همچنین در ارائه تصویری با کیفیت بهتر نقش به سزائی دارند ، زیرا با طراحی های خاص خود بعضی از اشکالات رایج در لنزها (مثل اعوجاج لبه تصاویر و نقاط روشن ناخواسته) را کاهش می دهند.به دلیل توانائی در تمرکز طول موج های مختلف نور در یک نقطه نیز به طور کلی کیفیت تصویر را افزایش می دهند.

 


APO;apochromatic
این لنزها با استفاده از عدسی های مخصوص کم افتراق SLD;special low dispersion باعث کاهش میزان تحریف نور می شوند.کاهش اختلالات رنگی و به دست آوردن تصاویری با کنتراست و وضوح عالی (مخصوصا در تله فوتوگرافی)از مزایای این لنزهاست.دلیل آن نیز توانائی جمع کردن طیف های مختلف تشکیل دهنده نور دقیقا در یک نقطه می باشد.لنزهای زوم Apo می توانند تصاویر ماکرو حتی با نسبت 1:2 نیز ثبت کنند.

 

 

 


IF;internal focus , RF;rear focus
به طور معمول برای فوکوس کردن ، لنزها از حرکت دادن گروه جلوئی عدسی ها استفاده می کنند.سیگما برای لنزهای تله فوتو و ماکرو ، سیستمی طراحی کرده است که گروه عدسی های وضوح یاب ، در داخل بدنه لنز حرکت می کنند و با جلوگیری از تغییر طول بدنه لنز کارآئی لنزهای را (مخصوصا در ماکروفتوگرافی)به طور چشمگیری افزایش می دهد.در مورد لنزهای واید که عموما قطر دهانه بزرگ تری دارند ، سیگما با نوآوری خاص خود فقط گروه عدسی های واقع در عقب لنز را جابجا کرده و به وضوح تصویر می رسد.
در لنزهای با فاصله کانونی متوسط ، این سیستم فوکوس داخلی به شما اجازه می دهد تا کمی بیشتر به شی موردنظر نزدیک شوید.(به عبارت دیگر حداقل فاصله فوکوس را کاهش می دهد.)
در مجموع ، شما با توضیحات بالا صاحب یک لنزی هستید که در فوکوس کردن های مختلف ، دارای طول بدنه ثابت است.

 


HSM;hypersonic motor
با این سیستم ، کاربر قادر است با دقت بسیار بالا و حرکت سریع و کاملا بی صدا(درست به نرمی یک وضوح یابی دستی)به وضوح تصویر برسد.


UC;ultra compact
در واقع کوچکترین و سبک ترین لنز در تیپ و کلاس خودش است.


Dl;deluxe
لنزهای DL ، علیرغم قیمت پائینی که دارند لنزهایی با تمام امکانات و قابلیت ها هستند.مانند بقیه لنزهای سیگما ، با هود ارائه شده و دارای درجه بندی های عمق میدان و اندازه فاصله و نشانگر اصلاح کننده مادون قرمز هستند.


DF;dual focus
حالت بسیار آسانی برای کارکردن با لنز ایجاد میکند ، زیرا حلقه فوکوس در حالت وضوح یابی اتوماتیک نمی چرخد ، ولی در عین حال آزاد است تا گشتاور مختصری مانند حالت فوکوس دستی بچرخد.

OS;optical stabilizer
با این قابلیت، بوسیله یک مکانیسم داخلی لرزش های ریز دوربین جبران می شود.این توانائی ، به شکلی رویایی در عکاسی با دست دایره امکانات عکس برداری را گسترش می دهد.


HF;helical focus
در این سیستم وضوح یابی ، به خاطر حرکت حلزونی عدسی های وضوح یاب ، چرخش دهانه لنز متوقف شده است و به شما این اجازه را می دهد که از فیلترهای پولاریزه و هودهای مخصوص ، به راحتی استفاده کنید.


 


EX;exelence
این نوع لنزهای دارای برتری را از روی لوگوی EX که روی بدنه آن نقش بسته است ، می شود تشخیص داد.

 


DG;digital
این لنزها ، دارای دیافراگم بازتر و حداقل فاصله فوکوس کمتری هستند.با میزان نور کافی که از محیط دریافت می کنند ، بسیار مناسب برای دوربین های SLR دیجیتال هستند.

 


DC;digital camera
این لنزها ، به طور اخص برای دوربین های دیجیتال که سنسور آنها کمی کوچکتر از اندازه فیلم هست طراحی شده است.در واقع دایره تصویر در این لنزها کوچکتر شده و با بیشتر دوربین های دیجیتال تطابق دارد.طراحی تخصصی آنها و همچنین وزن مناسب و فرم خوش دست بدنه ، این لنزها را برای دوربین های SLR دیجیتال ایده آل ساخته است.


Conv.;apo teleconverter EX
این لنزها می توانند با یک مبدل به بدنه دوربین وصل شوند.این مبدل می تواند فاصله کانونی را افزایش دهد و همچنین تمام اطلاعات نورسنجی اتوماتیک را به بدنه منتقل کند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/6/27:: 5:57 عصر     |     () نظر

درباره اصطلاحات به کار رفته در لنزهای کانون ...

IS;image stabilizer

 

 

DO;difractive optics

 

 

 

 


EF lens mount
 

3- امکان بستن سریع دیافراگم برای دیدن میزان عمق میدان از منظره یاب (بدون گرفتن عکس)که این امکان علاوه بر مزیت فوق ، کمک خوبی برای افزایش سرعت عکاسی پیاپی است.

4- امکان کنترل کاملا خودکار دیافراگم در لنزهای Tilt-Shift کانون ؛ یک اختراع پیشتاز دیگر از کانون.

5- امکان اتصال لنزهای فوق سریع کانون که با اتصالات قدیمی تر امکان استفاده از امکانات این لنزها وجود نداشت.

6- امکان پوشش تصویر 100% از منظره یاب در eos1

7- حذف انسداد مسیر دیده شدن تصویر از منظره یاب (که گاهی در لنزهای تله فوتو پیش می آید)

8- امکان تغییر اتوماتیک بازترین دیافراگم در لنزهای زوم

9- امکان تشخیص اتوماتیک میزان کاهش عدد دیافراگم وقتی که Extender بین لنز و دوربین قرار می گیرد.

10- توانائی در ارائه تصاویر بهتر در لنزهای تله فوتو حتی با Extender  به خاطر امکان بزرگتر شدن دهانه انتهائی لنز که افزایش میزان نور در حاشیه های تصویر تشکیل شده را در پی دارد.

 

L series

لنزهای کانون به خاطر کیفیت و عملکردشان کاملا شناخته شده هستند.در این بین لنزهای سری L کانون در بین حرفه ای ها از اعتبار ویژه ای برخوردارند.این سری لنزها با یک حلقه قرمز دور بدنه لنز قابل شناسائی هستند.لنزهای سری L با استفاده از عدسی های ساخته شده از شیشه UD;ultra low dispersion و عناصر فلوریتی داخل آن و عدسی های آسفریکال ، واقعا حرف آخر در اپتیک هستند.
عدسی های به کار رفته ، خطاهای رنگی را کاهش می دهد و عدسی های فلوریتی ، تصویری کاملا واضح را به ارمغان می آورد.یک عدسی کوچک فلوریتی بیش از 2 برابر عدسی UD توانائی اصلاح نور را دارد.همه این عوامل ، دست به دست هم می دهد تا لنزهای پرشکوه سری L را صاحب چنین شهرتی بکند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/6/27:: 5:56 عصر     |     () نظر

توضیحاتی در مورد اصطلاحات به کار رفته در لنز های نیکون ...

 


Aspherical
نیکون 3 تیپ لنز آسفریکال استفاده می کند که خفگی تصویر و سایر اشکالات لنزها را (حتی در بازترین دهانه دیافراگم)کاهش می دهد.همچنین در اصلاح اعوجاج (درلنزهای واید) و سبک تر شدن و خوش دست تر شدن طراحی بدنه لنز موثراست. دقت در نصب عدسی ها و تولید کامل عدسی زیر پوشش های کاملا بسته جزو استانداردهای تولید این لنزها هستند.
عدسی های دوقلوی نیکون ، عدسی هائی هستند که یک پلاستیک شفاف در وسط شیشه تزریق شده و با یک طراحی منحصر به فرد و تکنیک مخصوص ، داخل فلز قرار گرفته اند.نیکون ماشین آلات تولید این عدسی ها را هم می سازد.

 


Close-Rang Correction
سیستم اصلاح تصویر در عکس برداری از نزدیک ، یکی از ابداعات مهم نیکون است تا بهترین کیفیت را در وضوح یابی از فاصله نزدیک ارائه دهد و همچنین دامنه فوکوس را کاهش دهد.در CRC گروه های عدسی در داخل مجموعه لنز کمابیش در حالتی شناور قرار می گیرند و هر گروه مستقل از گروه دیگر حرکت می کند تا به بهترین وضوح برسد.در لنزهای واید نیکون از این سیستم استفاده می شود.

 


Extra-Low dispersion glass
عدسی های کم افتراق و فوق کم افتراق نیکون ، کمک بسیار شایانی به اصلاح اختلالات رنگی و کاستی های نور(که گاهی به خاطر طول موجهای مختلف نور که مانع از تشکیل دقیق تصویر در یک نقطه می شوند ، پیش می آید) میکند.نوع دیگری از ترکیب شیمیائی بلورهای شیشه برای اصلاح این مشکلات در لنزهای تله به کار رفته بود که جنس شکننده و حساسی در مقابل تغییرات حرارتی داشت.بنابراین نیکون با اختراع عدسی های ED به تمام خواص لنزهای فوق دست یافت ، بدون اینکه اشکالات ساختمان آن را داشته باشد.
عدسی های ED در حال حاضر یک جزء ضروری در لنزهای نیکون هستند و کاملا کمک می کنند تا تصاویر واضح و با کنتراست مناسب ثبت شوند ، حتی در بازترین دیافراگم !

 


Meniscus Protection Glass
عدسی اول لنزهای تله فوتو که دهانه با قطر بزرگی دارند ، در معرض آسیب قرار دارند.لنزهائی هم که محافظ شیشه ای مسطح دارند گاهی در تصویرهایشان اختلالاتی ایجاد می شود(Ghosting)، مخصوصا در نورهای شدید ، که علت آن برگشت نور از سطح فیلم یا سنسور به داخل لنز است.با عدسی های منحنی و هلالی نیکون (درداخل لنز)این بازگشت مجدد به حداقل میرسد و تصویری کاملا واضح و بدون شبح (!) به شما ارائه می دهد.

 


Nano Crystal Coat
این روش پیشتاز در اصلاح و جلوگیری از بازگشت مجدد نور از روی عدسی ، در اصل مدیون توسعه «ریزفناوری» نیکون در قطعات نیمه هادی اش است.استفاده از بلورهای میکروسکوپی با اندازه دانه ای  در حدود  1 نانومتر (یعنی 1/1.000.000 میلی متر) یک لایه ای با حداقل ضریب انکسار می سازد.عدسی های با این پوشش ، توانائی دقیق جمع کردن طول موج های مختلف نور در یک نقطه را دارند و بیش از عدسی های معمولی جلوی بازگشت مجدد نور را می گیرند که این خواص به نوبه خود باعث کاهش سوختن نقاط با نور شدید می شوند.

 


 

 

SWM;silent wave motor
تکنولوژی منحصر به فرد «موتور محرک ساکت» نیکون ، تکان حرکت های انتقالی را به انرژی چرخشی تبدیل می کند و به این ترتیب ، وضوح یابی به طرز غیر قابل باوری دقیق ، ساکت و سریع انجام می گیرد.استاندارد شدن این تکنولوژی در تمام لنزهای AF-S نیکون ، باعث  خوشحالی تمام حرفه ای ها شده است!

 

 


Nikon super-integrated coating
برای افزایش کارآئی های عدسی ها ، نیکون یک تکنولوژی بسیار پرمایه برای پوشش عدسی های ابداع کرده است که کمک شایانی است برای کاهش تشعشعات از سطح لنز ، تصاویر شبح مانند ناخواسته ، تفکیک نورهای مختلف با اختلاف ناچیز طول موج و افزایش تعادل رنگی .
این پوشش متناسب با هرجنس شیشه و طراحی عدسی محاسبه و استفاده می شود.

 


VR; vibration reduction
بی حرکت بودن در عکاسی تله و کلوزآپ موضوعی بسیار جدی است .تکنولوژی های کاهش لرزش نیکون ، بطور خودکار لرزش های ریز دوربین را جبران می کند تا عکس های واضح در سرعت های پائین شاتر گرفته شود.با VR می توانید تا 1/15 ثانیه هم عکاسی کنید! عکاسی در غروب ، بامداد و حتی نور کم فضاهای داخلی با این سیستم به راحتی مقدور است.سیستم VR حتی می تواند به طور اتوماتیک در Panning لرزش ها را کشف و جبران کند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/6/27:: 5:55 عصر     |     () نظر
   1   2      >