سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیحاتی در مورد اصطلاحات به کار رفته در لنز های نیکون ...

 


Aspherical
نیکون 3 تیپ لنز آسفریکال استفاده می کند که خفگی تصویر و سایر اشکالات لنزها را (حتی در بازترین دهانه دیافراگم)کاهش می دهد.همچنین در اصلاح اعوجاج (درلنزهای واید) و سبک تر شدن و خوش دست تر شدن طراحی بدنه لنز موثراست. دقت در نصب عدسی ها و تولید کامل عدسی زیر پوشش های کاملا بسته جزو استانداردهای تولید این لنزها هستند.
عدسی های دوقلوی نیکون ، عدسی هائی هستند که یک پلاستیک شفاف در وسط شیشه تزریق شده و با یک طراحی منحصر به فرد و تکنیک مخصوص ، داخل فلز قرار گرفته اند.نیکون ماشین آلات تولید این عدسی ها را هم می سازد.

 


Close-Rang Correction
سیستم اصلاح تصویر در عکس برداری از نزدیک ، یکی از ابداعات مهم نیکون است تا بهترین کیفیت را در وضوح یابی از فاصله نزدیک ارائه دهد و همچنین دامنه فوکوس را کاهش دهد.در CRC گروه های عدسی در داخل مجموعه لنز کمابیش در حالتی شناور قرار می گیرند و هر گروه مستقل از گروه دیگر حرکت می کند تا به بهترین وضوح برسد.در لنزهای واید نیکون از این سیستم استفاده می شود.

 


Extra-Low dispersion glass
عدسی های کم افتراق و فوق کم افتراق نیکون ، کمک بسیار شایانی به اصلاح اختلالات رنگی و کاستی های نور(که گاهی به خاطر طول موجهای مختلف نور که مانع از تشکیل دقیق تصویر در یک نقطه می شوند ، پیش می آید) میکند.نوع دیگری از ترکیب شیمیائی بلورهای شیشه برای اصلاح این مشکلات در لنزهای تله به کار رفته بود که جنس شکننده و حساسی در مقابل تغییرات حرارتی داشت.بنابراین نیکون با اختراع عدسی های ED به تمام خواص لنزهای فوق دست یافت ، بدون اینکه اشکالات ساختمان آن را داشته باشد.
عدسی های ED در حال حاضر یک جزء ضروری در لنزهای نیکون هستند و کاملا کمک می کنند تا تصاویر واضح و با کنتراست مناسب ثبت شوند ، حتی در بازترین دیافراگم !

 


Meniscus Protection Glass
عدسی اول لنزهای تله فوتو که دهانه با قطر بزرگی دارند ، در معرض آسیب قرار دارند.لنزهائی هم که محافظ شیشه ای مسطح دارند گاهی در تصویرهایشان اختلالاتی ایجاد می شود(Ghosting)، مخصوصا در نورهای شدید ، که علت آن برگشت نور از سطح فیلم یا سنسور به داخل لنز است.با عدسی های منحنی و هلالی نیکون (درداخل لنز)این بازگشت مجدد به حداقل میرسد و تصویری کاملا واضح و بدون شبح (!) به شما ارائه می دهد.

 


Nano Crystal Coat
این روش پیشتاز در اصلاح و جلوگیری از بازگشت مجدد نور از روی عدسی ، در اصل مدیون توسعه «ریزفناوری» نیکون در قطعات نیمه هادی اش است.استفاده از بلورهای میکروسکوپی با اندازه دانه ای  در حدود  1 نانومتر (یعنی 1/1.000.000 میلی متر) یک لایه ای با حداقل ضریب انکسار می سازد.عدسی های با این پوشش ، توانائی دقیق جمع کردن طول موج های مختلف نور در یک نقطه را دارند و بیش از عدسی های معمولی جلوی بازگشت مجدد نور را می گیرند که این خواص به نوبه خود باعث کاهش سوختن نقاط با نور شدید می شوند.

 


 

 

SWM;silent wave motor
تکنولوژی منحصر به فرد «موتور محرک ساکت» نیکون ، تکان حرکت های انتقالی را به انرژی چرخشی تبدیل می کند و به این ترتیب ، وضوح یابی به طرز غیر قابل باوری دقیق ، ساکت و سریع انجام می گیرد.استاندارد شدن این تکنولوژی در تمام لنزهای AF-S نیکون ، باعث  خوشحالی تمام حرفه ای ها شده است!

 

 


Nikon super-integrated coating
برای افزایش کارآئی های عدسی ها ، نیکون یک تکنولوژی بسیار پرمایه برای پوشش عدسی های ابداع کرده است که کمک شایانی است برای کاهش تشعشعات از سطح لنز ، تصاویر شبح مانند ناخواسته ، تفکیک نورهای مختلف با اختلاف ناچیز طول موج و افزایش تعادل رنگی .
این پوشش متناسب با هرجنس شیشه و طراحی عدسی محاسبه و استفاده می شود.

 


VR; vibration reduction
بی حرکت بودن در عکاسی تله و کلوزآپ موضوعی بسیار جدی است .تکنولوژی های کاهش لرزش نیکون ، بطور خودکار لرزش های ریز دوربین را جبران می کند تا عکس های واضح در سرعت های پائین شاتر گرفته شود.با VR می توانید تا 1/15 ثانیه هم عکاسی کنید! عکاسی در غروب ، بامداد و حتی نور کم فضاهای داخلی با این سیستم به راحتی مقدور است.سیستم VR حتی می تواند به طور اتوماتیک در Panning لرزش ها را کشف و جبران کند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/6/27:: 5:55 عصر     |     () نظر