سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به عنوان بزرگترین تولید کننده مستقل لنز در دنیا ، سیگما مجموعه بسیار متنوعی از لنزهای زوم و با فاصله کانونی ثابت را (که با طراحی نوآورانه شان تمام فاصله های کانونی 8 تا 800 میلی متر را در خود جای داده است) در 2 حالت فوکوس اتوماتیک و دستی ارائه می دهد.همچنین با طراحی های بسیار دقیق ، لنزهای سیگما با رایج ترین دوربین های حرفه ای سازگاری دارند ، به طوری که مشخصا برای کانون ، مینولتا ، نیکون ، پنتاکس و خود دوربین های سیگما با در نظر گرفتن اجرای تمامی قابلیتها اتصالات ویژه طراحی شده است.
لنزهای سیگما دارای دو دسته بندی کلی هستند :
لنزهای با فاصله کانونی ثابت ؛ لنزهایی با زاویه دید ثابت هستند.این لنزها اغلب برای استفاده های خاص طراحی شده اند و معمولا با دیافراگم بازتری عرضه می شوند.استفاده از این لنزها امکان ثبت عکس ها و افکت های خاص را بیشتر فراهم می کند.
لنزهای با فاصله کانونی متغیر؛ که دارای این قابلیت هستند که زاویه دید را با افزایش و کاهش فاصله کانونی تغییر دهند و در واقع در تصویر نهایی بزرگنمایی(یا برعکس) ایجاد نمایند.
در مورد لنزهای ماکرو، که برای ثبت تصاویری از یک شی به اندازه واقعی آن ساخته شده اند باید در نظر داشت از عدسی های با دقت بسیار بالا در تولید آنها استفاده می شود.لنزهای ماکرو در دو حالت زوم و فاصله کانونی ثابت در دسترس هستند.درباره توانائی بزرگنمائی آنها ، از یک عدد مقایسه ای استفاده می کنند.به عنوان مثال وقتی یک لنز ماکرو 1:1 است یعنی تصویر تشکیل شده دقیقا اندازه واقعی خود سوژه است.در1:2 این اندازه نصف و در1:3 ثلث می شود.

 


ASP;aspherical
این ها عدسی هایی هستند که کروی کامل نیستند و انحناهائی دارند که میتواند باعث شود تعداد عدسی های استفاده شده در بدنه لنز کاهش یابد.بنابراین وزن کل کاهش می یابد.این عدسی ها همچنین در ارائه تصویری با کیفیت بهتر نقش به سزائی دارند ، زیرا با طراحی های خاص خود بعضی از اشکالات رایج در لنزها (مثل اعوجاج لبه تصاویر و نقاط روشن ناخواسته) را کاهش می دهند.به دلیل توانائی در تمرکز طول موج های مختلف نور در یک نقطه نیز به طور کلی کیفیت تصویر را افزایش می دهند.

 


APO;apochromatic
این لنزها با استفاده از عدسی های مخصوص کم افتراق SLD;special low dispersion باعث کاهش میزان تحریف نور می شوند.کاهش اختلالات رنگی و به دست آوردن تصاویری با کنتراست و وضوح عالی (مخصوصا در تله فوتوگرافی)از مزایای این لنزهاست.دلیل آن نیز توانائی جمع کردن طیف های مختلف تشکیل دهنده نور دقیقا در یک نقطه می باشد.لنزهای زوم Apo می توانند تصاویر ماکرو حتی با نسبت 1:2 نیز ثبت کنند.

 

 

 


IF;internal focus , RF;rear focus
به طور معمول برای فوکوس کردن ، لنزها از حرکت دادن گروه جلوئی عدسی ها استفاده می کنند.سیگما برای لنزهای تله فوتو و ماکرو ، سیستمی طراحی کرده است که گروه عدسی های وضوح یاب ، در داخل بدنه لنز حرکت می کنند و با جلوگیری از تغییر طول بدنه لنز کارآئی لنزهای را (مخصوصا در ماکروفتوگرافی)به طور چشمگیری افزایش می دهد.در مورد لنزهای واید که عموما قطر دهانه بزرگ تری دارند ، سیگما با نوآوری خاص خود فقط گروه عدسی های واقع در عقب لنز را جابجا کرده و به وضوح تصویر می رسد.
در لنزهای با فاصله کانونی متوسط ، این سیستم فوکوس داخلی به شما اجازه می دهد تا کمی بیشتر به شی موردنظر نزدیک شوید.(به عبارت دیگر حداقل فاصله فوکوس را کاهش می دهد.)
در مجموع ، شما با توضیحات بالا صاحب یک لنزی هستید که در فوکوس کردن های مختلف ، دارای طول بدنه ثابت است.

 


HSM;hypersonic motor
با این سیستم ، کاربر قادر است با دقت بسیار بالا و حرکت سریع و کاملا بی صدا(درست به نرمی یک وضوح یابی دستی)به وضوح تصویر برسد.


UC;ultra compact
در واقع کوچکترین و سبک ترین لنز در تیپ و کلاس خودش است.


Dl;deluxe
لنزهای DL ، علیرغم قیمت پائینی که دارند لنزهایی با تمام امکانات و قابلیت ها هستند.مانند بقیه لنزهای سیگما ، با هود ارائه شده و دارای درجه بندی های عمق میدان و اندازه فاصله و نشانگر اصلاح کننده مادون قرمز هستند.


DF;dual focus
حالت بسیار آسانی برای کارکردن با لنز ایجاد میکند ، زیرا حلقه فوکوس در حالت وضوح یابی اتوماتیک نمی چرخد ، ولی در عین حال آزاد است تا گشتاور مختصری مانند حالت فوکوس دستی بچرخد.

OS;optical stabilizer
با این قابلیت، بوسیله یک مکانیسم داخلی لرزش های ریز دوربین جبران می شود.این توانائی ، به شکلی رویایی در عکاسی با دست دایره امکانات عکس برداری را گسترش می دهد.


HF;helical focus
در این سیستم وضوح یابی ، به خاطر حرکت حلزونی عدسی های وضوح یاب ، چرخش دهانه لنز متوقف شده است و به شما این اجازه را می دهد که از فیلترهای پولاریزه و هودهای مخصوص ، به راحتی استفاده کنید.


 


EX;exelence
این نوع لنزهای دارای برتری را از روی لوگوی EX که روی بدنه آن نقش بسته است ، می شود تشخیص داد.

 


DG;digital
این لنزها ، دارای دیافراگم بازتر و حداقل فاصله فوکوس کمتری هستند.با میزان نور کافی که از محیط دریافت می کنند ، بسیار مناسب برای دوربین های SLR دیجیتال هستند.

 


DC;digital camera
این لنزها ، به طور اخص برای دوربین های دیجیتال که سنسور آنها کمی کوچکتر از اندازه فیلم هست طراحی شده است.در واقع دایره تصویر در این لنزها کوچکتر شده و با بیشتر دوربین های دیجیتال تطابق دارد.طراحی تخصصی آنها و همچنین وزن مناسب و فرم خوش دست بدنه ، این لنزها را برای دوربین های SLR دیجیتال ایده آل ساخته است.


Conv.;apo teleconverter EX
این لنزها می توانند با یک مبدل به بدنه دوربین وصل شوند.این مبدل می تواند فاصله کانونی را افزایش دهد و همچنین تمام اطلاعات نورسنجی اتوماتیک را به بدنه منتقل کند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/6/27:: 5:57 عصر     |     () نظر