سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انتخاب و خرید تجهیزات عکاسی
انتخاب و خرید تجهیزات عکاسی
در مورد برندها حتما گفتگوها و بحث‌های زیادی شنیده‌اید. در بین عکاسان وفاداری و تعصب نسبت یک برند خاص زیاد دیده می‌شود و حتما بارها بحث‌های طولانی و مشاجرات زیادی در مورد بهتر و بدتر بودن فلان برند شنیده‌اید. در فروم هم حتما چنین چیزهایی را زیاد شاهد بوده‌اید. چنین بحث‌هایی را اگر دوست دارید، بخوانید، ولی زیاد جدی نگیرید. در روزگار طراحی به کمک کامپیوتر، واقعا اختلاف زیادی بین برندهای مطرح از لحاظ ارگونومی بدنه، مشخصات و کیفیت اپتیکی وجود ندارد. چیزی که شما نیاز دارید، دوربینی است که در دستان شما خوش بنشیند و سپس در همان سیستم و برند، دنبال چیزی که واقعا مورد نیاز شماست بگردید.
اسم و رسم دهان پرکن Leica، Contax/Ziess یا Hasselblad و مانند اینها را فراموش نمایید. اگر محصولات این شرکتها برای شما مناسب است و توانایی مالی خریدشان را دارید، خوب بخرید. ولی اگر فقط توانایی خرید مدلی خوب از یک برند دیگر را دارید، یک لحظه هم اینگونه فکر نکنید که پرستیژ یک برند است که از شما یک عکاس خوب می‌سازد، بلکه چیزی که عکسهای شما را متفاوت و جذاب خواهد کرد، تکنیک برتر و خلاقیت خاص شما خواهد بود. این چیزی است که در عکاسی مطرح است: تجهیزات فقط وسیله‌ای برای رسیدن به انتهای کار است، نه انتهای کار.
مسلما تجهیزات خوب به سرعت بخشیدن و راحتی روند عکاسی کمک می‌کند و هر کسی ترجیح می‌دهد از دوربینی در بالاترین رده تولیدات یک شرکت استفاده نماید، اما در بیشتر اوقات این احساس نیازی کاذب است که بیشتر با زرق و برق تبلیغات ایجاد شده ، تا اینکه بر آمده از نیاز واقعی و مبتنی بر مشخصات واقعی مورد نیاز باشد. حتما همه شما مواجه با این مساله هستید که از بسیاری از تواناییهای دوربینی که اکنون در اختیار دارید حتی یک بار هم استفاده عملی نکرده‌اید.
وقتی شما یک بدنه دوربین جدید می‌خرید، باید تمام سیستمها را بر اساس سازگاری با آن انتخاب نمایید و وقتی در طول زمان به آن وسایل و برند خو می‌گیرید، طبیعی است که به عنوان یک عادت و خاطره خوش، همیشه از آن برند و مدل و تجهیزات، در مقابل هر چیز دیگری که بخواهد آنها را نفی یا تضعیف نماید دفاع می کنید. شما این دوربین را خریده‌اید و برای نوع نیاز شما، یک خرید خوب بوده‌ است. چیزهایی که دیگران می‌گویند مهم نیست و نباید نظر شما را در مورد انتخاب خودتان عوض نماید، ولی در عین حال نباید این احساس رضایت و عادت، سد راه واقعیت بینی شما و نفی دیگران شود.
در نظر بگیرید که سایر برندهای عمده نیز در بین تولیدات خود دارای محصولاتی عالی هستند و اینکه تنها شما با یک یا دو برند مرتبط به هم، آشنایی کافی دارید. اینطور فکر نمایید که دوربین و لنز تنها ابزاری در دست شما هستند و شمایید که تصویر را می گیرید و عکس را ایجاد می کنید و این تفکر قدیمی را فراموش نمایید که این لنز است که تصویر را می‌سازد. این لنز نیست که منظره را می‌بیند و عکس را ترکیب بندی می‌کند، بلکه شمایید آن کسی که لنز را برای هدف و پرسپکتیو مورد نظر انتخاب می نمایید. بنابر این باور کنید اگر فکر نیکون یا کانن را فراموش نمایید، بهتر می توانید به نحوه استفاده بهتر از ابزاری که در دست دارید فکر نمایید، بجای اینکه به خود ابزار فکر کنید.
فرقی نمی‌کند که از چه نوع دوربین یا فرمتی استفاده می کنید، به هر حال به یک سری تجهیزات زیربنایی نیاز دارید. پس سعی نمایید پیش از هر اقدامی با تجهیزات مختلف از لحاظ فنی و کاربردی آشنایی بیشتری پیدا نمایید. برای منظور خاصی که می خواهید عکس بگیرید، به خریدی مناسب فکر نمایید. یک دوربین کامپکت یا SLR-like بدرد کار حرفه‌ای نمی‌خورد، و نیز یک SLR برای یک مبتدی که از سطح عکسهای خانوادگی و عکسهای یادگاری بالاتر نمی رود به هیچ وجه مناسب نیست. در نظر گرفتن هدف و منظور و آینده نگری در انتخاب بسیار مهم است.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/15:: 1:26 صبح     |     () نظر

Nikon D40

دوربین های نیکون همواره در صنعت عکاسی سرآمد دیگر دوربین ها به شمار می روند. این دوربین ها دارای دو ویژگی کلی هستند: قیمت مناسبی دارند و مهم تر آنکه DSLR ساخت نیکون هستند. دوربین مدل D40 DSLR نیکون از جدیدترین مدل هایی است که به لنز 55- 18 میلی متری مجهز است و در مقایسه با مدل D50 قیمت مناسبی نیز دارد. لنز این دوربین همراه دوربین عرضه می شود.
زمان، زمان شماست. حالا دیگر نوبت شما است تا با یک دوربین DSLR نیکون به دنیای عکاسی گام بگذارید و آثار ارزشمندی خلق کنید. شما هم مانند دیگر کاربران دوربین های SLR فقط کافی است سوژه مورد نظر خود را هدف بگیرید و دکمه را فشار دهید. عکس آماده است، به همین سادگی!
مدل D40دوربینی است که تمام بازار را شگفت زده کرده است و دارای عملکردی عالی است. حتی در نور کم هم می توانید عکس های خوبی بگیرید. این دوربین در مقایسه با کیفیت خوب آن، قیمت مناسبی دارد. صفحه نمایش آن بزرگ است و زوایای مختلف را به خوبی نشان می دهد. اما بهتر بود نوعی تشخیص چشمی هم در نظر گرفته می شد تا به این ترتیب، از خیره شدن مداوم بر منظره یاب جلوگیری شود. صدای شاتر آن نیز آرام و ملایم است.
کاربران فعلی نیکون باید به این نکته توجه داشته باشند که D40 تنها به کمک لنزهای AF-S می تواند به صورت اتوماتیک فوکوس نماید. کاربرانی که می خواهند در نور کم فضای بسته با لنز سریع (غیر زوم) و کوتاه عکاسی کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که در حال حاضر، شرکت نیکون هیچ گونه لنز AF-S را تولید نکرده است. با تمام اینها، مدل D40 می تواند در نور کم و ایزوی 1.600، حتی در حالت غیر فعال بودن مشخصه کاهش نویز نیز عملکرد خوبی داشته باشد. تنها زمانی به این عملکرد خوب پی خواهید برد که دوربین D40 را در ایزوی 3.200 به کار برید.
لنز این دوربین دارای کیفیت خوبی است که عملکردی سریع و مناسب دارد. البته، ممکن است در معدود تصاویری که کنتراست بالایی دارند یا حتی وسط محدوده زوم، گوشه های تصویر کمی بیش از اندازه بدرخشد. عکس های این دوربین در زاویه باز با مشکل انحراف رنگی مواجه هستند. توجه داشته باشید چنین مسائلی در دوربین هایی با این قیمت نیز دیده می شود. عملکرد لنز دوربین نیز در بیشتر شرایط عکاسی نسبتا خوب و رضایت بخش است.

• کوچکترین DSLR نیکون تا به امروز، دوربینی بسیار مناسب برای سفر و موقعیت های مختلف روزمره
• عملکرد نسبتا آرام شاتر و AF: یک دوربین بسیار آرام و بی صدا
• محدوده دینامیکی خوب، به ویژه در سایه
• عملکرد عالی در ایزوهای بالا
• چیدمان عالی تنظیمات، تعداد دکمه ها کمتر اما کامل
• سیستم سریع AF، واکنش عالی شاتر
• کارآیی سیستم AF در نور کم، حتی بدون لامپ کمکی فوکوس خودکار
• کارآمد بودن لامپ کمکی AF (فوکوس خودکار) در هر دو حالت فعال یا غیر فعال بودن فلاش
• تلفیق عالی و بسیار کارآمد صفحه نمایش اطلاعات و منوی کارکرد: قابلیتی راحت و آسان برای کاربران مبتدی و بسیار کارآمد برای کاربران حرفه ای
• صفحه نمایش خوب و دقیق 5/2 اینچی
• قابلیت استفاده از لنزهای AF-S و فوکوس دستی حین انجام فوکوس دستی؛ حسگر فوکوس دوربین، فوکوس سریع را نشان می دهد
• فوکوس لنز تا 11 اینچی فاصله کانونی فوکوس
• روشن شدن نشان گر های LED AF در صفحه نمایش منظره یاب
• فاصله یابی دقیق و مداوم، در نور کم (البته تنها در مود دستی و در تاریک ترین سطوح نوری)
• تاثیر خوب فاصله یابی ماتریس سه بعدی نیکون در نوردهی های خوب فلاش
• سرعت همزمان سازی 500/1 برابر برای عکس هایی که با فلاش گرفته می شوند
• وجود گیره دوربین مناسب برای تمام کاربران
• دکمه قابل تنظیم و بسیار کارآمد Function در سمت چپ دوربین
• عملکرد خوب و بازخوانی سریع صفحه نمایش در حالت مرور مجدد تصاویر
• منوی «رتوش» داخلی با امکان تنظیم و ویرایش عکس بدون نیاز به کامپیوتر
• دکمه چهار جهته با عملکرد عالی
• تایمرهای قابل تنظیم و اتوماتیک
• منوی گسترده Function
• قابلیت «هم پوشانی دیجیتال» که امکان ایجاد عکس هایی با نوردهی چندگانه را فراهم می کند
• دانلود سریع به کامپیوتر
• کنترل ریموت (اختیاری)
• قیمت مناسب در مقایسه با قابلیت های خوب دوربین
 
• احتمال از بین رفتن جزییات هایلایت با وجود برخورداری از محدوده دینامیکی خوب
• ناکارآمدی مشخصه داخلی تنظیم کنتراست
• سرعت پایین حالت عکاسی پیاپی، 7/1 فریم در ثانیه
• وجود تنها سه محدوده فوکوس خودکار
• ناکارآمدی تراز سفیدی خودکاردر نور نئون
• درخشش شدید گوشه های عکس در اثر ناکارآمدی لنز دوربین
• اختلالات رنگی زیاد در زاویه باز
• عدم امکان فوکوس خودکار هنگام کار با لنزهای غیر AF-S
• عدم پشتیبانی از لنزهای غیر CPU
• سرعت پایین ارتقای صفحه نمایش آمار، تاخیر عملکرد تنظیمات دوربین هنگام چرخاندن کلید اصلی، به ویژه در مود «گرافیکی» صفحه نمایش (اما صفحه نمایش منظره یاب سریع و دقیق است)
• درخشش زیاد صفحه نمایشی اطلاعات هنگام نگاه کردن از منظره یاب که عملکرد کاربر را مختل می کند
• چیدمان نامناسب لامپ کمکی AF که ممکن است انگشتان کاربر هنگام نگه داشتن دوربین جلوی این لامپ قرار بگیرد
• گیره کوچک
• احتمال تغییر نقطه AF در اثر تماس با دکمه چهار جهته
• عملکرد ضعیف در تنظیم دیوپتری اپتیک های منظره یاب
• عدم تجهیز شارژر باتری به یک سیم بلند
• وجود نداشتن گیره برای باتری
• عدم سازگاری با سیستم نورپردازی خلاقانه Creative Lighting)) نیکون
• نداشتن سایه بان برای لنز
    جدول مشخصات فنی
    مشخصات کلی دوربین
    نام دوربین Nikon D40
 نیکون دی 40
    نوع دوربین حرفه ای (SLR)
    تاریخ معرفی 2006/11/16
    ساخت
    قیمت 545000 تومان
    گارانتی
    جنس بدنه پلاستیک
    وزن (بدون باتری) 522 گرم
    ابعاد 126*94*64 میلیمتر
    مشخصات حسگر و تصاویر
    دقت حسگر - 6.2 مگاپیکسل
- 6.1 مگاپیکسل موثر
    ابعاد حسگر 23.7*15.6 میلیمتر
     نوع حسگر CCD
     شرکت سازنده حسگر نیکون
    اندازه تصویر 1504*1000 و 2256*1496 و 3008*2000
    نسبت ابعاد تصویر 2/3
    فرمت غیر فشرده تصویر RAW
    فیلم ندارد
    مشخصات لنز
     لنز انتخابی
    لرزشگیر تصویر ندارد
    زوم اپتیکال 0 برابر
    زوم دیجیتال 0 برابر
    محدوده دیافراگم
    فوکوس سانتیمتر
    فوکوس دستی دارد
    فوکوس اتوماتیک دارد
    حالت ماکرو دارد
    فوکوس در حالت ماکرو سانتیمتر
    فاصله یابی ماتریس سه بعدی II و مرکزی و متمرکز
    عکسبرداری
    سرعت شاتر 4000/1 تا 30 ثانیه + Bulb
    زمانسنج خودکار
    (SelfTimer)
2 و 5 و 10 و 20 ثانیه
    حساسیت
    (ISO)
200 تا 1600
    تنظیم سفیدی
    (White Balance)
6 حالت + دستی
    عکسبرداری پی در پی با سرعت 2.5 فریم بر ثانیه و حداکثر 12 تصویر
    فلاش فلاش داخلی با برد 11 متر
    مشخصات صفحه نمایش
    صفحه نمایش (LCD) TFT
    سایز  صفحه نمایش (LCD) 2 اینچ
    دقت صفحه نمایش (LCD) 130000 پیکسل
    جشمی TTL
    سایر مشخصات
    نوع کارت حافظه Compact Flash Type I/II
    کارت حافظه همراه دوربین ندارد مگابایت
    اتصال به کامپیوتر USB و خروجی AV
    کنترل از راه دور دارد
    باتری باتری نیکن EN-EL4 Li-Ion
    شارژر باتری دارد
    سایر قابلیبت ها
    وسایل جانبی انتخابی

اقلام همراه دوربین :

• دوربین عکاسی دیجیتال
• لنز کیت
18 - 55 mm, F3.5-F5.6G DX • باتری شارژی یون لیتیوم EN-EL9
• شارژر باتری
• بند دور گردن
• کابل USB
• کابل ویدئو
• نرم افزارNikon PictureProject
• دفترچه راهنمای دوربین

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/12:: 10:41 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/12:: 10:21 عصر     |     () نظر

Kit price US: $599
EU: €699
UK: £449
(with AF-S DX 18-55 mm lens)

Body color

Black or Silver
Sensor • 23.7 x 15.6 mm CCD sensor
• Nikon DX format (1.5x FOV crop)
• 6.1 million effective pixels
• 6.2 million total pixels
• RGB Color Filter Array
• 12-bit A/D converter
Image sizes • 3008 x 2000 (Large, 6 MP)
• 2256 x 1496 (Medium, 3.4 MP)
• 1504 x 1000 (Small, 1.5 MP)
Image quality • NEF (12-bit compressed RAW)
• JPEG fine
• JPEG normal
• JPEG basic
• NEF (RAW) + JPEG basic
Color space • IIIa (sRGB - more green for colourful landscapes) default
• Ia (sRGB)
• II (Adobe RGB)
Lens mount Nikon F mount (with AF contacts)
Lens compatibility

Type G or D AF Nikkor

• AF-S, AF-I
• Other Type G or D AF Nikkor
• PC Micro-Nikkor 85mm f/2.8D

• Other AF Nikkor*2/AI-P Nikkor

• Non-CPU



• IX Nikkor
- All functions supported
- All functions supported except autofocus
- Can only be used in mode M; all other functions supported except autofocus
- All functions supported except autofocus and 3D Color Matrix Metering II
- Can be used in mode M, but exposure meter does not function; electronic range finder can be used if maximum aperture is f/5.6 or faster
- Can not be used

 

 

 

 

 

Autofocus * • Three area TTL phase detection
• Nikon Multi-CAM530 autofocus module
• Only with AF-S or AF-I lenses
• Detection range: EV -1 to +19 (ISO 100 equivalent, at normal temperature)
Lens servo • Single-servo AF (AF-S)
• Continuous-servo AF (AF-C)
• Automatic AF-S/AF-C (AF-A)
• Manual focus (M)
AF Area mode • Single Area AF
• Dynamic Area AF
• Closest Subject Priority Dynamic Area AF
Focus tracking Predictive focus tracking automatically activated according to subject status in continuous-servo AF
Focus area * One of three areas can be selected
Focus lock Focus can be locked by pressing shutter-release button halfway (single-servo AF) or by pressing AE-L/AF-L button
AF Assist White light lamp
Exposure mode • Digital Vari-program
    - Auto
    - Flash off *
    - Portrait
    - Landscape
    - Child
    - Sports
    - Close up
    - Night portrait
• Programmed auto (P) with flexible program
• Shutter-priority auto (S)
• Aperture priority auto (A)
• Manual (M)
Metering TTL full-aperture exposure metering system
• 3D color matrix metering II
• 420 segment RGB sensor
• Center-weighted: Weight of 75% given to a 8mm circle in center of frame
• Spot: Meters 3.5 mm circle (about 2.5% of frame) centered on active focus area
Metering range • EV 0 to 20 (3D color matrix or center-weighted metering)
• EV 2 to 20 (spot metering) (ISO 100 equivalent, f/1.4 lens, 20 °C)
Meter coupling CPU coupling
Exposure compen. * • +/- 5.0 EV
• 1/3 EV steps
AE Lock Exposure locked at detected value with AE-L/AF-L button
AE Bracketing * None
Sensitivity • Auto
• ISO 200
• ISO 400
• ISO 800
• ISO 1600
• ISO 3200 equiv. (HI 1) *
Auto ISO options * • On/Off
• Maximum ISO (400, 800 or 1600)
• Minimum shutter speed (1 to 1/125 sec)
Shutter • Combined mechanical and CCD electronic shutter
• 30 to 1/4000 sec (1/3 EV steps)
• Flash X-Sync: up to 1/500 sec
• Bulb
White balance • Auto (TTL white-balance with 420 pixels RGB sensor)
• Six manual modes with fine-tuning
    o Incandescent
    o Fluorescent
    o Direct sunlight
    o Flash
    o Cloudy
    o Shade
• Preset white balance (immediate or from photo)
WB fine tuning Yes *
Image parameters • Preset modes: Normal, Softer, Vivid, More Vivid, Portrait, B&W *
• Sharpening: Auto, 6 levels
• Tone: Auto, 5 levels, Custom curve
• Color mode: Ia (sRGB), II (Adobe RGB), IIIa (sRGB)
• Saturation: Auto, 3 levels
• Hue: -9° to +9°
Viewfinder * • Optical fixed eye-level
• Penta-mirror type
• Built-in diopter adjustment (-1.7 to +0.5 m-1)
• Eyepoint: 18 mm (at -1.0 m-1)
• Frame coverage 95% (approx.)
• Viewfinder magnification approx. 0.8x with 50mm lens at infinity; -1.0 m-1
• Focusing screen: Type B BriteView clear matte screen Mark V with superimposed focus brackets
Viewfinder information

Focus indications, AE/FV lock indicator, Shutter speed, Aperture value, Exposure/Exposure compensation indicator, Exposure mode, Flash output level compensation, Exposure compensation, Number of remaining exposures, Flash-ready indicator

LCD monitor * • 2.5" TFT LCD
• 230,000 pixel
Built-in flash * • Auto pop-up in Auto, Vari-program modes
• Manual pop-up in P, S, A or M modes
• Guide number approx. 17 at ISO 200
Sync contact X-contact only; flash synchronization at shutter speeds of up to 1/500 sec
Flash control *

• TTL flash control by 420-segment RGB sensor. i-TTL balanced fill-flash for digital SLR and standard i-TTL fill-flash for digital SLR available when CPU lens is used with built-in flash, SB-400, SB-800, and SB-600
• Auto aperture with SB-800 and CPU lenses
• Non-TTL auto with SB-800, 80DX, 28DX, 28, 27 and 22s
• Range-priority manual with SB-800

Flash mode * • Auto, Portrait, Child, Close-up: Auto, auto with red-eye reduction; fill-flash and red-eye reduction available with optional Speedlight
• Night portrait: Auto, auto slow sync, auto slow sync with red-eye reduction; slow sync and slow sync with red-eye reduction available with optional Speedlight
• Landscape, Sports: Fill-flash and red-eye reduction available with optional Speedlight
• P, A modes: Fill flash, rear-curtain with slow sync, slow sync, slow sync with red-eye reduction, red-eye reduction
• S, M modes: Fill flash, rear-curtain sync, red-eye reduction
Flash compensation • -3 to +1 EV
• 1/3 steps
Nikon Creative Lighting system Supported with built-in flash, SB-400, SB-800, and SB-600; Advanced Wireless Lighting supported with SB-800 or SU-800 as Commander.
Shooting modes • Single frame shooting (S) mode
• Continuous shooting (C) mode: approx. 2.5 frame per second (1 fps with HI 1 sensitivity)
• Self-timer/remote control mode.
Continuous buffer * • JPEG: Limited only by storage
• RAW: Approx. 9 frames (shooting continues at a slower rate)
Self-timer • 2, 5, 10 or 20 sec
Remote control • Remote Control ML-L3 (optional, Infrared)
• Camera Control Pro software (optional)
Text input Up to 36 characters of alphanumeric text input is available with LCD monitor and multi-selector; stored in EXIF header
Playback functions • Full frame
• Thumbnail (4 or 9 segments)
• Zoom (magnified)
• Slideshow
• Histogram indication
• Shooting data
• Highlight point display
• Auto image rotation
Orientation sensor Yes
Storage * • Secure Digital / Secure Digital HC
• FAT / FAT32
• Supports firmware update via SD card
Video output NTSC or PAL selectable
Connectivity • USB 2.0 (Hi-Speed)
• Mass storage / PTP selectable
• Video out
• DC-IN (optional AC adapter and adapter connector)
Languages *

Chinese (Simplified and Traditional), Dutch, English, Finnish, French, German, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Russian, Spanish, Swedish

Power * Lithium-Ion battery pack EN-EL9 (7.4 V, 1000 mAh)
Working environment • 0 to 40°C (32 to 104°F)
• Less than 85% humidity
Dimensions * 126 x 94 x 64 mm (5.0 x 3.7 x 2.5 in)
Weight (no batt) * 471 g (1.0 lb)
Weight (inc. batt) *

522 g (1.2 lb)

Supplied accessories *

Rechargeable Li-ion Battery EN-EL9, Quick Charger MH-23, USB Cable UC-E4, PictureProject, Rubber Eyecup DK-16, Camera Strap, Body Cap BF-1A, Eyepiece Cap DK-5, Accessory Shoe Cap BS-1

Optional accessories

Wireless Remote Control ML-L3, Capture NX, Camera Control Pro, AC Adapter Connector EP-5, AC Adapter EH-5, Video Cable EG-D100, Semi Soft-Case CF-DC1, Speedlight SB-800/600/T041/R1C1


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/12:: 10:18 عصر     |     () نظر


Review based on a production Nikon D40

The Nikon D40 is an all new affordable, compact, point-and-shoot digital SLR from Nikon, it follows on from the D50 but at a significantly lower price point and with a subtly different feature set. The biggest news however is probably fact that Nikon resisted the temptation to keep chasing megapixels (hooray for that) and instead appear to have concentrated on what makes a good camera, a decent viewfinder, short shutter lag, very short viewfinder blackout. They"ve trimmed some of the "less important features" (you can"t change the exposure steps for example) but have squeezed a range of new features such as custom Auto ISO which we welcomed with the D80.

Auto Focus only for AF-S or AF-I lenses

Perhaps the biggest negative on the D40 is that it doesn"t have an internal focus drive motor and hence no mechanical focus drive pin, instead it only has CPU contacts which means it can only Auto Focus with AF-S and AF-I lenses (those with built-in focus motors). Indeed our "standard" lens the Nikkor 50 mm F1.8D (and the F1.4D) are manual focus only on the D40. The images below show the difference between the mount on the D40 and D80, the D80 has a mechanical focus drive pin at about the 7 o"clock position.

Key features

  • 6 megapixel DX format CCD (1.5x FOV crop, as D50)
  • Nikon Image processing engine (as D80 / D200)
  • 3D Color Matrix Metering II, 420 pixel sensor (as D80 / D50)
  • New Multi-CAM530 three area AF sensor
  • ISO sensitivity range 200 - 1600 plus HI 1 (3200 equiv.)
  • Custom Auto ISO (selectable maximum ISO, minimum shutter speed)
  • 2.5 fps continuous shooting (as D50), unlimited in JPEG
  • No status LCD, new LCD monitor based status / settings screens
  • Help suggestions on LCD monitor (eg. scene too dark, try using flash)
  • Large 2.5" 230,000 pixel LCD monitor
  • Bigger viewfinder view (x0.8 magnification, 95% coverage)
  • Short shutter lag and viewfinder blackout
  • Support for SDHC (SD cards over 2 GB in capacity)
  • In-camera retouching
    • D-Lighting (shadow / highlight enhancement)
    • Red-eye reduction
    • Trimming
    • Monochrome
    • Filter effects
    • Small picture
    • Image overlay
  • USB 2.0 with PTP and Mass Storage device support
  • Very compact, light body (smaller, lighter than D50)
  • Improved menu user interface (as D80 / D200)
  • New EN-EL9 Lithium-Ion battery (7.2V, 1000 mAh)
  • New "Version II" AF-S DX 18-55 mm kit lens

Compared to the Nikon D50, major feature and specification differences

Nikon"s choice of "compromises" with the D40 are switching to a new three area AF sensor (although it seems to be just as fast), removing some of the flexibility (you can"t change the CW average area, exposure steps are fixed at 1/3 EV and there"s no bracketing) and removing the status LCD (although this has more to do with making the camera smaller than saving money). What the D40 shares with the D50 are some of the important things, the six megapixel sensor, the 420 pixel metering sensor (also used on the D80), the more "consumer like" default IIIa color mode and 2.5 frames per second continuous shooting (although now unlimited in JPEG mode).

On the plus side you get ISO 3200 equiv. (HI 1), the ever useful customizable Auto ISO, a larger viewfinder view, shorter shutter lag and viewfinder blackout, a larger LCD monitor, a considerably nicer user interface, SDHC support, a new image processing engine, unlimited JPEG continuous shooting, in-camera retouching (including D-Lighting) and of course a smaller and lighter body. It would not therefore be fair to describe the D40 as a "dumbed down" D50, far from it, the range of improvements and new features out-weigh those which have been removed or reduce, which would most likely not be missed by the average D40 owner.

 

Nikon D40

Nikon D50
Introduction price $599 (Kit) $899 (Kit)
Autofocus • 3 area TTL
• Nikon Multi-CAM530
• Only AF-S or AF-I lenses
• 5 area TTL
• Nikon Multi-CAM900
CW Avg. size 8 mm 6, 8, 10, 13 mm or frame average
Exposure steps 1/3 EV 1/3 or 1/2 EV
Sensitivity

• ISO 200 - 1600
• Up to ISO 3200 with boost (HI 1)

ISO 200 - 1600
Auto ISO • Selectable maximum ISO
• Selectable minimum shutter speed
On/Off
Bracketing None • Exposure
• White balance
Built-in flash Guide number 17 (ISO 200) Guide number 15 (ISO 200)
Continuous • 2.5 fps (1 fps at ISO 3200)
• Unlimited / 9 frames (JPEG / RAW)
• 2.5 fps
• 12 / 4 frames (JPEG / RAW)
Image presets Normal, Softer, Vivid, More Vivid, Portrait, B&W Normal, Vivid, Sharper, Softer, Direct Print, Portrait, Landscape
Viewfinder • Penta-mirror type
• Eyepoint: 18.0 mm (at -1.0 m-1)
• Frame coverage 95% (approx.)
• Magnification approx. 0.8x
• B-type Bright View Clear Matte Mark V
• Penta-mirror type
• Eyepoint: 18.0 mm (at -1.0 m-1)
• Frame coverage 95% (approx.)
• Magnification approx. 0.75x
• B-type Bright View Clear Matte Mark V
LCD monitor • 2.5" TFT LCD
• 230,000 pixel TFT
• 2.0" TFT LCD
• 130,000 pixel TFT
Status LCD No Yes
Storage SD / SDHC card SD card
Battery Lithium-Ion EN-EL9 (7.4 V, 1000 mAh) Lithium-Ion EN-EL3a (7.4 V, 1400 mAh)
Dimensions 126 x 94 x 64 mm (5.0 x 3.7 x 2.5 in) 133 x 102 x 76 mm (5.2 x 4.0 x 3.0 in)
Weight • No battery: 471 g (1.0 lb)
• With battery: 522 g (1.2 lb)
• No battery: 540 g (1.2 lb)
• With battery: 620 g (1.4 lb)
 
Programmable FUNC button Yes No
In-camera retouching

• D-Lighting
• Red-eye reduction
• Trimming
• Overlay
• Monochrome and Filter
• Small picture
• Image overlay

No
World time Yes No
Kit lens AF-S DX 18-55 mm F3.5-F5.6 G II AF-S DX 18-55 mm F3.5-F5.6 G

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/12:: 10:14 عصر     |     () نظر

ترتیب کار در همه دوربین‌ها مثل هم می‌باشد

مراحل راه‌اندازی دوربین  فیلم برداری
مراحل راه‌اندازی دوربین فیلم برداری

 1- فشار دادن و یا حرکت دادن تکمه POWER  برای روشن شدن.

2- تنظیم تکمهCAMERA برای ضبط‌وVCR برای تماشای فیلم


واژه VCRمخفف سه کلمهVideo Cassette Recorder می باشد به معنای فیلم ویدئو ضبط شده


- وقتی که دستگاه در حالت CAMERA  قرار بگیرد آماده فیلمبرداری و ضبط تصاویر می‌باشد در این حالت ابتدا تکمه آبی رنگ TAP EJECT  را فشار دهید تا درب محفظه فیلم باز شود سپس فیلم خام را در داخل دوربین قرار دهید . برای بسته شدن درب دوربین، آن قسمت روی درب را که کلمه PUSH  به معنای فشار دادن و در بعضی دوربین‌ها واژه LOCK  (قفل) نوشته شده را به آرامی فشار دهید تا درب بسته شود.


3-برای آنکه دوربین شروع به ضبط تصاویر کند کافی است تا یک بار تکمه قرمز رنگ RECORD  را فشار دهید تا عملیات ضبط انجام شود.هرگاه این کا را انجام دادید برای آنکه از ضبط تصاویر مطمئن شوید در گوشه ویزور دوربین دقت کنید واژه REC  که مخفف کلمه RECORD  می‌باشد مشخص باشد . برای آنکه دوربین را از حالت ضبط خارج کنید کافی است مجدداً تکمه قرمز رنگ RECORD را فشار دهید اگر دوربین در حالت ضبط نباشد به جای کلمه REC واژه PUSE  به معنای توقف کوتاه در ویزور مشخص می‌باشد.                                                                    


4- برای آنکه بتوانید تصاویری که در ویزور کادربندی می‌کنید نزدیک آورده و یا به حالت اولیه خود بازگردانید. بایستی با تکمه دوحالته  W             T    کار کنید.


 T  مخفف کلمه TELE  و W  مخفف کلمه WIDE  می باشد که در بحث انواع لنزها در بخش عکاسی توضیح آن ارائه گردید. پس هرگاه روی دوربین قسمت T  را فشار دهید عدسی‌ها در داخل لنز دوربین از یکدیگر فاصله می‌گیرند و کاربرد لنز تله فوتو را پیدا می‌کند در نتیجه زاویه دید دوربین بسته می‌شود و تصاویر در ویزور نزدیک می‌شوند.


اما هرگاه روی دوربین W را فشار دهید عدسی‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شوند و کاربرد لنز وایدانگل را خواهند داشت در این حالت زاویه دید دوربین باز می‌شود و می‌توانید فضای بیشتری را در داخل ویزور دوربین کادر بندی کنید. روی بیشتر دوربین‌ها تکمه W       T  به دوصورت عمل می‌کند. اگر طرفT  را تا نیمه فشار دهید تصاویر به آرامی نزدیک می‌شوند و اگر تا انتها فشار دهید تصاویر سریع‌تر نزدیک می‌شوند. طرف W  نیز به همین صورت عمل می‌کند.


البته توصیه من اینست که از استفاده زیاد و نابه‌جا از این تکمه خودداری نمائید زیرا هرگاه شما در حال فیلمبرداری بدون استفاده از سه‌پایه هستید و تصاویر را با تکمه T نزدیک می کنید کادربندی تصاویر سخت خواهد شد و لرزش های دست بیشتر از پیش در کارتان  مشاهده خواهد شد.


5- استفاده از تکمه FADE  :(تاریکی و روشنی تصویر)


روی تمام دوربین‌ها این تکمه وجود دارد، استفاده از این تکمه در ابتدا و آخر فیلم  می‌باشد. هنگامی که قصد فیلمبرداری دارید ابتدا کادربندی را انجام دهید و تکمه FADE را فشار داده و در همان حالت نگه دارید تا تصویر در ویزور کاملا سیاه شود در این حالت تکمه REC را فشار دهید تا عملیات ضبط شروع شود سپس تکمه FADE را رها کنید تا تصویر به تدریج روشن شود. در پایان کار فیلمبرداری نیز می‌توانید قبل از آنکه دوربین را از حالت ضبط خارج کنید تکمه FADE را فشار داده تا تصویر به تدریج سیاه شود سپس تکمه REC  را فشار دهید تا دوربین از حالت ضبط خارج شود.با انجام این کار بیننده فیلم  دقیقاً نقطه شروع و پایان فیلم را متوجه خواهد شد و یک روند اصولی در فیلم به وجود آورده‌اید.


6- واضح سازی تصویر ( FOCUS ):


اگر دوربین در حالت تنظیم خودکار(AUTO  )باشد واضح سازی تصویر توسط دوربین و به صورت خودکار انجام می‌شود. معمولاً دوربین هر چیزی که در وسط کادر ویزور قرار گیرد به صورت واضح نشان می‌دهد و بعضی مواقع انتظار فیلمبردار را برآورده نمی‌کند و دچار اشتباه می‌شود. برای آنکه از کار فیلمبرداری لذت بیشتری ببرید سعی کنید واضح سازی دستی را تجربه کنید. ابتدا تکمه FOCOS را فشار دهید تا واضح سازی تصویر  از حالت خودکار خارج شود. هنگامی که این کار را انجام دهید در گوشه ویزور واژه MF مشخص می‌شود که مخفف کلمه MANUEL FOCUS می‌باشد در این حالت برای واضح شدن تصاویر در دوربین های نوار بزرگ بایستی حلقه دور لنز را به راست و چپ بچرخانید . در دوربین های کوچک باید تکمه گردان پائین لنز و در بعضی مدل های دیگر تکمه کنار دوربین  را به چپ و راست حرکت دهید و تصویر را فوکوس نمائید تکرار این کار مهارت بیشتری در شما ایجاد خواهد نمود


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/11:: 9:51 صبح     |     () نظر

کانن در طراحی محل نصب لنزهای سری EF امکاناتی بیشتر از یک محل ساده برای نصب سریع انواع لنز روی بدنه را مد نظر داشته است. با حذف اتصالات مکانیکی و استفاده از یک اتصال الکترونیکی بین دوربین و لنز، دوربین های کانن دارای انعطاف پذیری بالاتری برای به کارگیری تکنولوژیها و سیستمهای جدید آینده گشته‌اند. این توانایی و انعطاف پذیری قبلا با افزایش قابل توجه در سرعت فوکوس خودکار، افزایش عملکردها نظیر سیستمهای فوکوس خودکار در دوربین های EOS، لنزهای دیافراگم خودکار tilt-shift (TS-E)، استفاده از موتورهای اولتراسونیک و توسعه لنزهای دارای ثابت کننده تصویر به اثبات رسیده است.

سری لنزهای EF
سری لنزهای EF

سیستم محل نصب کاملا الکترونیکی هیچکدام از معایبی نظیر لرزش دوربین، نویز هنگام کار، ساییدگی، لق زدن، نیاز به روغنکاری، پاسخ کند، کاهش دقت بخاطر کارکرد اهرم راه‌انداز، یا محدودیتهای طراحی مربوط به مکانیزم اتصال برای انتقال داده را ندارد. به علاوه عملکرد و قابلیت اطمینان لنز بسیار بالاتر رفته است. ضمنا یک سیستم تست خودکار که از میکروکامپیوتر داخلی لنز استفاده می کند خرابیهای احتمالی لنز را درون نمایشگر دوربین نشان می دهد و قابلیت اطمینان لنز را بالا می‌برد.
▪ بدون اینکه بخواهیم وارد جزئیات موضوع شویم ده مزیت لنزهای EF را بر می‌شمریم:
- فوکوس بی سروصدا، سریع و با دقت بالا در تمامی لنزها از Fisheye (چشم ماهی) گرفته تا لنزهای سوپر تله فتو، چون متناسب با هر لنز سیستم راه‌انداز مناسب بکار گرفته شده است.
- دیافراگم آرام و دقیق با کنترل دیجیتالی
- امکان نگاه داشتن دیافراگم برای مشاهده عمق میدان و کمک به افزایش سرعت عکاسی با بسته نگاه داشتن دیافراگم د حین عکاسی متوالی
- امکان کنترل کاملا اتوماتیک دیافراگم با لنزهای TS-E کانن.
- امکان توسعه اپتیک های بسیار سریع و درخشان نظیر EF ۵۰mm f/۱.۰L USM که با سیستم قبلی اتصال لنز غیر قابل حصول بود
- پوشش ۱۰۰ درصد منظره یاب با EOS-۱N
- حذف انسداد منظره یاب و آینه در لنزهای سوپر تله فتو
- در هنگام استفاده از لنزهای زوم دیافراگم متغیر هر گونه تنظیم دستی عدد f (به جز بالاترین دیافراگم) در حین محدوده زوم امکان پذیر شده است
- جبران اتوماتیک و نمایش تغییر در عدد F موثر وقتی که بین لنز و بدنه دوربین از بسط دهنده ها (Extender) استفاده شده است.
- توانایی طراحی لنزهایی با دیافراگم پشتی بزرگتر برای بهبود روشنایی مرزها در سیستم های اپتیکی. به علاوه این مشخصه کارایی اپتیکی را هنگام استفاده از توسعه دهنده لنزدر سوپر تله فتو بهبود می بخشد.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/11:: 9:49 صبح     |     () نظر

دوربین  PowerShot S5 IS  با کیفیت 8 مگاپیکسلی خود و با زوم 12 برابر خود با تکنولوژیهای جدید نظیر Image Stabilizer و یا Face Detection Technology ( تکنولوژی صورت یابی برای فوکوس بهتر ) با ISO از 80 تا 1600 به بازرار روانه گردیده است. این دوربین با صفحه نمایش 2.5 اینچی که قابلیت چرخش دارد عکاسی را برای عکاسان حرفه ای راحتتر کرده است
. قیمیت این دوربین در زمان ارایه اولیه خودش 499 دلار آمریکا می باشد

 دوربینهای جدید کانون


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/5/11:: 9:47 صبح     |     () نظر

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/3/29:: 3:28 عصر     |     () نظر

Sony Cyber-shot DSC-R1 specifications

Price US: $999 [check/order]
Body material Plastic
Sensor • 21.5 x 14.4 mm CMOS sensor
• RGB Color Filter Array
• Built-in fixed low-pass filter
• 10.8 million total pixels
• 10.3 million effective pixels
• 3:2 aspect ratio
• 5.49 µm pixel pitch
Images sizes • 3888 x 2592 (10M)
• 3264 x 2176 (7M)
• 2748 x 1856 (5M)
• 2160 x 1440 (3M)
• 1296 x 864 (1M)
Movie mode None
File formats • RAW (.SR2, records a JPEG at the same time) *
• JPEG (EXIF 2.2) - Fine, Standard
* Effectively a RAW+JPEG setting
File sizes • RAW: 20.0 MB + 3.6 MB JPEG (10M FINE)
• 10M FINE JPEG: 3.6 MB
• 10M STD JPEG: 2.3 MB
• 7M FINE JPEG: 2.6 MB
• 5M FINE JPEG: 2.0 MB
• 3M FINE JPEG: 1.4 MB
• 1M FINE JPEG: 0.5 MB
* All taken at ISO 160, JPEG sizes will increase with noise / detail
Image Processor "Real Image Processor"
Lens • 24 - 120 mm equiv.
• 5x optical zoom
• Carl Zeiss T*
• F2.8 - F4.8
• 12 elements in 10 groups (4 aspherical)
• Lens cap and flower hood included
Zoom control • Mechanically linked
• Zoom ring at front of barrel
Lens Thread 67 mm
Digital zoom • Precision Digital: 2x (all image sizes)
• Smart: Increases at smaller sizes
Focus modes • Auto Focus
• Manual Focus
Auto Focus Modes

• Single
• Monitor
• Continuous

Auto Focus Areas • Multi-Point AF (5 area auto select)
• Center AF
• Spot AF (flexible)
AF Illumination lamp • Yes, Orange lamp
• Range: (W) 2.3 m, (T) 2.7 m
Manual Focus • Focus ring at rear barrel (focus by wire)
• AF button active in MF mode
• Full screen magnification during MF (high resolution)
Normal focus range 50 cm (19.7 in)
Macro focus range 35 cm (13.8 in)
Sensitivity equiv. • Auto (160 - 400)
• ISO 160
• ISO 200
• ISO 400
• ISO 800
• ISO 1600
• ISO 3200
Metering

• Multi-pattern
• Center-Weighted Average
• Spot

Min shutter • Auto: 1/8 sec
• Program AE: 1 sec
• Aperture Priority: 8 sec
• Shutter Priority: 30 sec
• Manual: Bulb (3 mins)
Max shutter 1/2000 sec (all exposure modes)
Shooting Modes • Auto
• Program AE
• Aperture Priority
• Shutter Priority
• Manual
• Scene mode: Twilight, Twilight Portrait, Landscape, Portrait
Aperture Priority • Wide: F2.8, F3.2, F3.5, F4.0, F4.5, F5.6, F6.3, F7.1, F8, F9, F10, F11, F12, F14, F16
• Tele: F4.8, F5.6, F6.3, F7.1, F8.0, F9, F10, F11, F12, F14, F16
Shutter Priority

30, 25, 20, 15, 13, 10, 8, 7, 5, 4, 3, 2.5, 2, 1.6, 1.3, 1, 1/1.3, 1/1.6, 1/2, 1/2.5, 1/3, 1/4, 1/5, 1/6, 1/8, 1/10, 1/13, 1/15, 1/20, 1/25, 1/30, 1/40, 1/50, 1/60, 1/80, 1/100, 1/125, 1/160, 1/200, 1/250, 1/320, 1/400, 1/500, 1/640, 1/800, 1/1000, 1/1250, 1/1600, 1/2000 sec

Manual Exposure Any combination of aperture and shutter speed above plus "Time" which allows for very long exposures of up to three minutes.
Exposure Compen. • +/- 2 EV
• 0.3 EV steps
• Via rear command wheel
AE Lock Yes, dedicated button
Auto Bracketing • 3 images
• 0.3, 0.7 or 1.0 EV steps
Noise reduction • Clear Color
• Luminance NR
• Slow Shutter NR (slower than 1/25 sec)
Color space • sRGB (Standard, Vivid)
• Adobe RGB
Image Parameters

• Color mode: Standard, Vivid, Adobe RGB)
• Saturation: +, 0, -
• Contrast: +, 0, -, AGCS
• Sharpness: +, 0, -

Picture Effects • Off
• B&W
• Sepia
White Balance • Auto
• Daylight
• Cloudy
• Fluorescent
• Incandescent
• Flash
• Manual
WB Fine-Tune Yes, +/-3 levels
Continuous • 3.0 fps
• Maximum 3 frames *
* As tested on our pre-production unit
Built-in Flash • Pop-up (powered)
• Auto / Manual pop-up
• Range: (W) 8.5 m, (T) 5.0 m (Auto ISO)
Flash modes

• Auto
• Auto with red-eye reduction
• On
• On with red-eye reduction
• Slow sync
• Slow sync with red-eye reduction
• Off

Flash compensation • +/- 2 EV
• 0.3 EV steps
External flash • Hot shoe
• ACC terminal
Self-timer Yes, 10 sec delay
Remote control Optional wired
Time-lapse recording No
Video out Yes, selectable NTSC / PAL
Orientation sensor No
Storage • Memory Stick / Memory Stick Pro
• Compact Flash Type I/II
• Supports FAT32 (cards over 2 GB)
• No storage included
Viewfinder • Electronic Viewfinder with dioptre adjustment
• 0.44" TFT LCD
• 235,200 pixels
LCD • 2.0" TFT LCD
• 134,000 pixels
• Anti-reflective coating
• Flip-up and twist (top mounted)
Playback zoom Yes, x1.1 - x5.0
Connectivity • USB 2.0 (Hi-Speed)
• DC-IN
• A/V Out
• ACC
Power • Lithium-Ion InfoLithium NP-FM50 (1200 mAh)
• Supplied AC-L15 adapter / charger
Weight (inc. battery) 995 g (2.2 lb)
Dimensions (inc. grip) 139 x 168 x 97 mm (5.5 x 6.6 x 3.8 in)

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/3/29:: 3:27 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >