نیک عهد متولد 1346 شهر اراک ، عکاسی را در سال 1366 از انجمن سینمای جوان این شهر آغاز کرده است و در چندین نمایشگاه داخلی و بین المللی حضور داشته است وی عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعات است.
نمایشگاه ساعت 30/15 روز 24 آبان افتتاح می شود و ساعت بازدید از 9 صبح تا 18 است. جمعه گالری فرهنگسرای بهمن تعطیل است.
فرهنگسرای بهمن.گالری شماره یک.میدان بهمن
کلمات کلیدی:
همایش بزرگ معرفی محصولات جدید کانن با عنوان Canon Concerto در دبی افتتاح شد.
کانن در معرفی این همایش آورده است:
یک ارکستر بزرگ و معتبر تنها زمانی می تواند استعدادهای بالقوه خود را به نمایش بگذارد که تمامی بخشهای آن با هماهنگی کامل به اجرای قطعات مورد نظر بپردازند. این اصلی است که در تمامی تجارتهای بین المللی صادق است.
ما با برپایی Canon Concerto سعی داریم تا همه توان خود را مانند یک ارکستر بر روی صحنه گردهم آوریم تا شرایطی هماهنگ و کار آمد را ارائه کنیم.
Canon Concerto مراسمی است که به نفع مشتریان و فروشندگان کانن برگزار میشود. شرکت دراین مراسم تنها مختص فروشندگان و خریداران کانن نیست وعلاقمندان محصولات کانن می توانند در این گردهمایی شرکت کنند.
این گردهمایی از سی ام آبان تا اول آذر در دبی برگزار میشود.
هنگام ورود به این گردهمایی شما با فن آوریهایی که به توسعه بازار کانن شده است آشنا خواهید شد. همچنین در قسمتهای مختلف با محصولات متفاوت کانن آشنا می شوید:
معرفی دوربینهای عکاسی و فیلمبرداری در سطح حرفه ای و آماتور همراه با پرینترهای خانگی مخصوص چاپ عکس و ویدئو پروژکتور
معرفی پرینترهایی با قطع بزرگ که در ساخت، طراحی، معماری و صنایع نفت و گاز به کار می رود
معرفی نرم افزارها و سخت افزارهایی جهت آرشیو و مرتب کردن اسناد ادرای
معرفی پرینترهای حرفه ای با قطع سیاه و سفید، رنگی و بزرگ
کلمات کلیدی:
کتاب جدیدی از عکسهای آنسل آدامز با عنوان Ansel Adams: 400 Photographs منتشر شده است که شامل طیف گستردهای از کارهای آنسل، در یک کتاب تکجلدی میباشد. عکسها به 5 دوره تاریخی تقسیم شدهاند و کارهای او را از سالهای 1916 تا سالهای 1960 دربرمیگیرند. مطالب خواندنی دیگری نیزمانند توضیحاتی راجع به عکسها و روش کار انسل آدامز، تکمیل کننده این مجموعه است.
مایک جانستون(+) عقیده دارد که این کتاب جدید، چیزی نزدیک به یک Catalogue raisonné از کارهای انسل است.
Catalogue raisonné (به نقل از ویکیپدیا + ) مجموعهای فراگیر از کارهای هنرمند است که شامل موارد زیر باشد:
- تمام عکس های کارهای هنری دارای توضیح باشند
- محل اجرا یا تهیه تمام کارها مشخص باشد
- شامل لیست تمام نوشتجاتی باشد که در مورد کارها توضیح دادهاند
- شرایط تهیه آثار مشخص باشد
- شامل آثار مورد مناقشه و بحث باشد
- شامل توضیحاتی در مورد زندگی هنرمند باشد.
- شامل اندیسهای کاملی در مورد آثار باشد( محل فعلی، صاحب فعلی و ...)
دیدن کنتراست و زیبایی خاص کارهای آنسل، به تمام دوستداران عکاسی در عصر دیجیتال توصیه میشود.
قیمت کتاب 26 دلار است.
کلمات کلیدی:
حنا میرجانیان
نمایشگاه عکس «شیرانا شهبازی» از چهارشنبه30 دی ماه تادوشنبه 19بهمن ماه 1383در گالری «راه ابریشم» برگزارشد.
نمایشگاه شامل 12 عکس در ابعاد90×70 و 55×70 سانتیمتر و با قیمت 3000 یورو و همچنین یک مجموعه از آثار وی در ابعاد 16×20 و 24×19سانتیمتر و با قیمت 190000 تومان به نمایش گذاشته شده بود.
آثاربه نمایش در آمده درتهران شامل سه مجموعه، گفتارنیک2004-2000ایران، عشق واقعی2004شانگهای چین وصحرای رنگین2004است.
آثار شهبازی بیشتر به صورت مجموعه عکس پیش روی بیننده قرار می گیرد. بدین ترتیب که چندین عکس، با موضوعاتی در ظاهر نچندان متشابه،حتی از نظر ابعاد،در کنار یکدیگر چیده می شوند.بیننده به محض دیدن تصاویریکه می خورد، یا با بی تفاوتی از کنارشان می گذرد و یا اندکی تامل می کند و می اندیشد. در همین لحظه آرزوی هنرمند برآورده می شود و پل ارتباطی بین آثار و بیننده شکل می گیرد.
اگر اندکی دقت کنیم، در می یابیم که حتی ابعاد متفاوت نیز مانند موضوعات با یکدیگرارتباط دارند. بیشتر تصاویر نمایشگاه پیش رو، بر روی انسانها و محیط های شهری متمرکز است. وی باقرار دادن نقاشی و مناظر طبیعی در کنار دیگر موضوعاتش(انسانها و محیط های شهری) بیننده را وارد دنیای متضاد پیرامونش می کند.
بروشوری از آثار «شیرانا شهبازی» با نام سرزمین گل و بلبل در روز افتتاحیه ارایه شد. در این کتابچه کوچک به همراه عکسها مطلبی از سفیرسوییس و همچنین متنی به قلم «تیرداد ذوالقدر» به مناسبت نمایشگاه وی در تهران آورده شده است.
«شیرانا شهبازی»متولد سال1353در تهران و هم اکنون در زوریخ زندگی می کند. ازسال 1374-1379 تحصیلات خودش را در زمینه هنر و عکاسی درمدرسه عالی تخصصی در تموندو دانشکده هنر و طراحی زوریخ کسب کرده است. وی در سال 1380 برنده جایزه سیتی بانک درلندن،1382-1381بورس آتلیه نیویورک ازشهرداری زوریخ و جایزه کیفرهابلیتزل،برن و در سال1383جایزه هنردولت سوییس،برن و بورس هنر تجسمی استان زوریخ را به خود اختصاص داده است.
منتخب نمایشگاه های انفرادی وی عبارتند از :
1380- گالری عکاسان، لندن
انجمن هنرفرای بورگ (به اتفاق اریک اشتاین برشر)
1381- انجمن هنربن،
گالری و استدیوی تمپل بار، دابلین
1382- موزه عکاسی معاصر، شیکاگو
1383-سالن94، نیویورک
تراس آرئا، نیویورک
گالری رانگ، نیویورک
گالری راه ابریشم، تهران
مرکزهنرمعاصر، ژنو
گالری باب فان ارسو، زوریخ
منتخب نمایشگاه های گروهی:
1380- خاطرات شهری،گالری باب فان ارسو، زوریخ
وطن ها، گالری هنر معاصر، لایپزیک
میثاق عکاسی، سالن هنر شیرن، فرانکفورت
1383-دختران بیرون درشهر، موزه هنرهای اورنج کانتی، کالیفرنیا
ملت، انجمن هنرفرانکفورت، فرانکفورت
داسان سیاه من، موزه دپاویل جونز، المره
چشم انداز، آتن
تاخیرها و انقلاب ها، بی ینال ونیزریا، ونیز
1383- دست به بانوی سیاه نزن، بنیادساندرتوریبادنگو، تورینو
تجربه همگانی، موزه هنر های معاصر،شیکاگو
1384- اشکال الوان، بیروت
کلمات کلیدی:
از روز جمعه 13 مهر 1386 نمایشگاه عکس مهرداد نراقی در گالری راه ابریشم افتتاح می شود. این نمایشگاه با عنوان "ماشین" شامل 35 عکس رنگی در ابعاد 20×30 و30×40 از اتوموبیل در محیط شهری است که در مدت دو سال عکاسی شده اند. نمایشگاه تا اول آبان ادامه دارد.
ساعت بازدید در روز افتتاح نمایشگاه 4 تا 8 بعدازظهر و در سایر روزها 11صبح تا 7 بعدازظهر و پنجشنبه ها از ساعت 5 تا 8 بعدازظهر است.
گالری راه ابریشم.خیابان لواسانی(فرمانیه).جنب فروشگاه شهروند.پلاک 112
کلمات کلیدی:
طرح پوستر و روی جلد کتاب نمایشگاه
شهر ونیز امسال همزمان با برپایی جشنواره بین المللی هنر و فیلم ونیز، شاهد برگزاری نمایشگاه عکس عکاسان ایرانی با عنوان " مردم، راه ها و مناظر" بود. مقدمات این نمایشگاه که از آبان ماه سال گذشته با فراخوانی همگانی با طراحی وب سایتی اینترنتی به یاری سایت عکاسی، اعلام شده بود، سرانجام پس از طی مراحل گوناگون انتخاب عکس ها، چاپ کتاب، پوستر و بروشور، طی مراسمی درمحل موسسه فرهنگی کاندیانی وابسته به شهرداری ونیز در آغاز شهریور ماه سال جاری گشایش یافت. در این نمایشگاه 72 عکس از 56 عکاس ایرانی از شهرهای گوناگون کشور،20 عکس با عنوان راه ها از عباس کیارستمی و20 عکس از مناظر ایران از پروفسور ریکاردو زیپولی عکاس و استاد کُرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ونیز به نمایش درآمد. برگزاری این نمایشگاه با حمایت و تلاش بخش فرهنگی شهرداری ونیز، مرکز فرهنگی کاندیانی، دانشگاه کافوسکاری ونیز، رایزنی فرهنگی ایران در رُم و برخی نهادهای دیگر در کشور ایتالیا امکان پذیر شد. در مراسم گشایش این نمایشگاه که با حضور شمار زیادی از فرهیختگان و جامعه هنری ایتالیا و استان ونتو، معاون فرهنگی شهرداری، رئیس مرکز فرهنگی کاندیانی، اساتید دانشگاه ونیز و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا برگزار شد، معاون فرهنگی شهرداری ونیز ضمن با اهمیت شمردن این نمایشگاه اظهار امیدواری نمود که این گونه همکاری های فرهنگی که بی تردید می تواند برای شناساندن فرهنگی غنی ایران موثر واقع شود تداوم یابد. سپس رئیس مرکز فرهنگی کاندیانی ضمن قدردانی از حضور عکاسان ایرانی این نمایشگاه را گام نخست در معرفی فرهنگ غنی ایران دانست و اظهار امیدواری نمود که این برنامه ها تداوم داشته باشد. در این مراسم همچنین، آقای علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران ضمن برشمردن تأثیرات این نمایشگاه در معرفی فرهنگ و هنر ایران از تلاش دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه مرکز فرهنگی کاندیانی و پروفسور زیپولی قدردانی نمود. محمدرضا طهماسب پور نیز به نمایندگی از سوی عکاسان شرکت کننده، این نمایشگاه را دارای ویژگی های نوینی برشمرد که فراخوان همگانی، بکارگیری فناوری اینترنت در تمامی مراحل کار و حضور گسترده ی عکاسان ایرانی از جمله آنها بود. پایان بخش سخنرانی های این مراسم، سخنان پروفسور زیپولی بود که ضمن تشریح روند شکل گیری و برگزاری نمایشگاه، آنرا بسیار مثبت و قابل توجه ارزیابی نمود و اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی های به عمل آمده، این نمایشگاه در شهر رُم نیز پذیرای بازدید کنندگان باشد. حضور شماری از هنرمندان عکاس ایرانی در این مراسم، چهره های فرهنگی وهنری، هنردوستان واهالی شهر ونیز، به ویژه جوانان در نخستین روز گشایش نمایشگاه بسیار چشمگیر و جالب توجه بود. تبلیغات گسترده در سطح شهر با پوستر نمایشگاه و همچنین بر روی بدنه اتوبوس ها بسیار به چشم می خورد و حکایت از اهمیت موضوع برای برگزار کنندگان نمایشگاه داشت. نمایشگاه با نقشه ی کشور ایران و شرحی در چگونگی شکل گیری نمایشگاه که به طرز جالبی بر روی دیوار نوشته شده بود، آغاز می شد. سالن اول نمایشگاه به عکس های ریکاردو زیپولی که در بردارنده ی مناظری بدیع از ایران در طی سال های گوناگون حضور این عکاس در ایران بود، اختصاص داشت. در ابتدای ورودی سالن عکس های عکاسان ایرانی، فهرست نام عکاسان شرکت کننده به ترتیب حروف الفبا قرار گرفته بود که از نظر طراحی گرافیک نمایشگاه بسیار جالب توجه بود. عکسها در اندازه 60×40 و برخی نیز در ابعاد متری به چاپ رسیده بود. نوع چیدمان و ترتیب قرارگرفتن عکس ها بر روی دیوارهای نمایشگاه، حکایت از بکارگیری طراحان با تجربه در امر برگزاری نمایشگاه می کرد. به طور کلی، نمایشگاه به صورتی حرفه ای و با برخورداری از استانداردهای رایج نمایشگاهی در دنیا برگزارشده بود و تلاش شده بود تا مجموعه ای چشم نواز رو در روی بازدید کنندگان قرار گیرد. در بخش پایانی نمایشگاه، عکس های عباس کیارستمی از راه های ایران و مناظر ایران از ریکاردو زیپولی قرار گرفته بود که در هر بخش، شعرهایی نیز از عباس کیارستمی عکس ها را همراهی می کرد. در ارتباط با همین مجموعه، فیلم مستندی هم درباره ی راه ها به کارگردانی عباس کیارستمی در قسمتی از نمایشگاه پخش می شد. کتاب نمایشگاه نیز شامل عکسهای نمایشگاه و بیوگرافی تمامی عکاسان شرکت کننده با کیفیتی مطلوب به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان قرار گرفت. چاپ پوستر، دو نوع بروشور، بیوگرافی عکاسان و بازتاب گسترده اخبار نمایشگاه درخبرنامه مرکز فرهنگی کاندیانی و روزنامههای ونیز و استان ونتو و همچنین رسانه های همگانی ایتالیا از برنامه های تبلیغاتی نمایشگاه بود. این نمایشگاه تا ۱۴اکتبر سال جاری (۲۲مهرماه) دایر خواهد بود.
عکاسان پذیرفته شده در نمایشگاه :
فرزاد آریان نژاد/ علی آقا ربیع/ مهدی اشرفی ورزیده/ نیما افشار نادری/ سعیده اکبری/ ساغر امیرعظیمی/ کامران بختیاری/ کاوه بغدادچی/ ابراهیم بهرامی/ فاخته جلایر نژاد/ کتایون جوان/ سهراب حسینی/ محمد حسن خالقی/ احمد خطیری/ زینب خوبرو/ حمیده ذوالفقاری/ محمد رازدشت/ حسن رجبی نژاد مقدم / علی زارع/ مریم سپهری/ ابراهیم سیسان/ شهروز شریفی نسب/ علی شکری/ علی اکبر شیرژیان/ قاسم شیشه گری/ حمید صادقی/ ابراهیم صافی/ امین رضا طلاچیان/ حسن غفاری/ فرزانه فردوسی میلانی/ آیه فرشتوادی/ محمدرضا فرطوسی/ امیر قادری/ امیر علی قاسمی/ محمد قدمعلی/ مهدی کاوه ای/ محمد کوچکپور کپورچالی/ مجید کورنگ بهشتی/ نسیم گلی/ حسین مسافری/ امیرحسین محمودی/ بتول مختاری/ نفیسه مطلق/ منصوره معتمدی/ سید عبدالحسین(نواب) موسوی/ مینا مومنی/ محمدرضا میرزایی/ رضا نجفیان/ امین نظری/ شیوا نوروزی/ امیر حسین نوریان/ حامد نیرومند قوچانی/ محمد نیک عهد/ مرتضی نیکوبذل/ سید حمید هاشمی/ حامد یغماییان
کلمات کلیدی:
کارلوس مندوزا عکاس مکزیکی از روز یکشنبه 11 شهریور 86 نمایشگاه عکس خود را با عنوان "تقابل" در سفارت مکزیک برگزار کرده است و علاقه مند به آشنائی با عکاسان ایرانی است. وی در این نمایشگاه طبیعت، معماری و جامعه ایران را به تصویر کشیده است.
این نمایشگاه تا 18 شهریور ادامه دارد.
سفارت مکزیک.بلوار آفریقا.خیابان گلفام.شماره 41
جشن تصویر سال، از 12 آبان تا 2 آذر 86 و برای نخستینبار به مدت سه هفته برگزار میشود که همچون دورههای گذشته، کلیه فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران را در برمیگیرد، در این دوره از جشن تصویر سال نیز آثار برگزیده هنرمندان رشته های گرافیک، کاریکاتور و عکاسی در کنار جشنواره فیلم تصویر هنرمند ارائه میشود.
در بخش عکس، آثار مربوط به عکاسی خبری، مستند اجتماعی، هنر و هنرمندان، ورزشی و نگاهی دیگر (خلاقه) در نظر گرفته شده است که در فاصله زمانی نیمه دوم سال 85 و نیمه اول سال 86 گرفته شده باشند.
آثار ارسالی برای بخش های مختلف عکس می بایست با کیفیت 300DPI و در اندازه 30×20سانتیمتر، بر روی سیدی ارائه شوند.
امسال در جشنواره فیلم تصویر هنرمند، علاوه بر بخش اصلی که نمایش فیلمهای مربوط به آثار، زندگی و پشت صحنه کار هنرمندان، را ارائه می دهد ، بخش دیگری نیز در نظر گرفته شده است که به نمایش آثاری که از خلاقیت هنری در رشته های: فیلم کوتاه، فیلم مستند و ویدئو آرت برخوردار باشند می پردازند.
جشنواره فیلم تصویر هنرمند همه روزه در دو سالن بتهوون و ناصری برگزار می شود و فیلمهای ارسالی به این بخش نیز می بایست با کیفیت مطلوب و بر روی DVD و یا در موارد خاص به صورت VHS به دبیرخانهی جشن تصویر سال ارائه شوند.
کلیه آثار مربوط به جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هنرمند می بایست تا پایان شهریورماه سال جاری به نشانی: دفتر مجله تصویر تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، شمارهی 15 زنگ بالا، تحویل داده شوند و یا با تلفن 88307060 تماس بگیرید.
در صورت عدم مراجعه حضوری, خواهشمند است اطلاعات کامل مربوط به فرستنده، نوع آثار، نشانی، تلفن و آدرس پست الکترونیکی همراه با آثار ارسال شوند.
از 11 شهریور 86 سایت رسمی جشنواره عکس آماتوری آبرنگ راه اندازی و به روز شد. در صفحه اصلی این سایت هر هفته یک عکس منتخب از عکاسان معاصر جهان به نمایش در می آید و بهترین های هفتمین جشنواره آبرنگ نیز در همین صفحه مرور می شود.
در مقدمه این سایت آمده است: " هفت بار از مدار جشنواره عبور کردیم و با تکیه بر شور و نیروی شرکت کنندگان دردها را تحمل کردیم ، و کسی هم بیرون اتاق زایمان چشم انتظار ما نبود. یاد گرفته ایم که این بچه ، باید روی پای خودش بایستد."
در بخش های مختلف سایت، مقالات عکاسی ، آشنایی با داوران و اطلاعاتی درباره جشنواره عکس کودک و...دیده می شود.
جشنواره عکس آبرنگ از سال 1381 با رویکرد توجه به آثار عکاسان آماتور ایران در مشهد آغاز به فعالیت کرده است. در هفتمین دوره از این جشنواره 5225 اثر از 1025 عکاس ایرانی مورد داوری قرار گرفت.
خبر: کیارنگ علائی
کتاب خروش لاجوردی روایت تصویری مردم استان اصفهان در طی سالهای جنگ تحمیلی توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در دست چاپ است.
این کتاب شامل 158عکس با موضوع حضور در صحنه و پشتیبانی از رزمندگان، آموزش، بدرقه رزمندگان، پشتیبانی و کمکهای مردمی، حضور در صحنه های نبرد- تشییع شهدا و ... حاصل نگاه 30 عکاس اصفهانی است که پنج نفر از آنها به شهادت رسیده اند. گردآوری عکسهای این مجموعه را مرتضی اکبری عهده دار بوده که خود از عکاسان دوران دفاع مقدس است.
در انتشار کتاب نفیس خروش لاجوردی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان (ستاد نکوداشت پایتخت فرهنگی جهان اسلام) و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان مشارکت داشته اند.
از روز دوشنبه 13 شهریور 86 نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "سیاسیون" در خانه عکاسان ایران برگزار می شود. در این نمایشگاه 70 عکس سیاه وسفید و رنگی از ساتیار امامی -امیر امیری -وحید سالمی - حجت اله سپهوند - حسن سربخشیان - حسین فاطمی - حسن قائدی و مهدی قاسمی به نمایش در می آید.
نمایشگاه تا 22 شهریور ادامه دارد.
دبیرخانه سومین جشنواره سراسری عکس جوانان ایران - ارومیه اعلام کرد مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا 25 شهریور 86 تمدید شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران- دفترارومیه در سال مزین به اتحاد ملی و انسجام اسلامی در راستای اهداف فرهنگی خود در نظر دارد جوانان را از نگاه دوربین به نمایش بگذارد. [اطلاعات بیشتر]
یک فرصت استثنائی برای عکاسان جوان، که عکاسی را حرفهای دنبال میکنند، فراهم شده است تا در شرایط کاملا" متفاوت با همه کلاسها و کارگاههایی که تا به حال برگزار شده است زیر نظر کاوه کاظمی یک دوره عکاسی مطبوعاتی را بیاموزند. این کارگاه در 12 جلسه عملی با بحث و گفتگو درباره مجموعه عکسهای شرکت کنندگان برگزار میشود و در طول دوره شرکت کنندگان باید تلاش مضاعفی برای انجام تکالیف کارگاه داشته باشند.
آنچه برای شرکت در کارگاه باید توجه داشته باشید جدیت و پشتکار بسیار و عکاسی به صورت کاملا" جدی و مستمر در طول دوره است لذا برنامه ریزی برای اختصاص زمان کافی برای عکاسی بسیار مهم است.
یکی از نکات قابل توجه کارگاه محل برگزاری آن است که در یک فضای متفاوت و جذاب در لواسان برگزار میشود. عکاسان جوان حرفهای و دانشجویان عکاسی تا 10 مهر فرصت دارند با ارائه یک مجموعه از کارهای انجام شده درخواست حضور در کارگاه را داشته باشند تا پس از بررسی و تائید از پذیرفته شدگان برای ثبت نام دعوت به عمل آید. کارگاه از 15 مهر شروع میشود. روز و ساعت آن بعدا" مشخص خواهد شد. داشتن دوربین دیجیتال عکاسی حرفه ای الزامی است و کامپیوتر همراه موثر است.
برای هماهنگی صبح ها از ساعت 10 تا 12 با شماره 09121272536 تماس بگیرید.
از روز شنبه 10 مهر 86 نمایشگاه عکس احسان فرید افشار در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح میشود. وی در این نمایشگاه 28 عکس سیاه وسفید و رنگی با نگاهی به زیبایی شناسی تصویری از مناطق مختلف هند عرضه کرده است. احسان فریدافشار فارع االتحصیل کارشناسی عکاسی است و 4 سال در هند اقامت داشته است. این نمایشگاه تا 15 شهریور ادامه دارد.
ساعت بازدید روز افتتاح 5 تا 30/8 سایر روزها 2 تا 8 بعدازظهر
از روز یکشنبه 4 شهریور 86 نمایشگاه عکس مهدی اسعدی با عنوان "یک فلاش تا ویرانی" در نگارخانه فرهنگ قم افتتاح شد. مهدی اسعدی از عکاس جوان قم است که برای اولین بار نمایشگاه خود را با نمایش 37 عکس رنگی و سیاه و سفید با موضوع ابنیه تاریخی در ابعاد 40×30 برگزار می کند. نمایشگاه تا چهارشنبه 14 شهریور ماه ادامه دارد.
قم.خیابان شهید فاطمی.نگارخانه فرهنگ
نمایشگاه عکس و اینستالیشن مانی نیلچیانی با عنوان "نوستالژی آنالوگ" از روز جمعه 9 شهریور 86 در گالری طراحان آزاد افتتاح می شود. مانی نیلچیانی متولد 1365 دانشجوی رشته چاپ دانشگاه هنر است.
بازدید: جمعه تا چهارشنبه، 4 تا 8 عصر
گالری طراحان آزاد.میدان فاطمی.میدان گلها.میدان سلماس.شماره 41
نوستالژی آنالوگ :
تکنولوژی تاریخ ساز می شود و شاید تاریخی را رقم می زند هیچ کم از تواریخ لشکر کشی امپراتوری های کهن ایران و روم ندارد. چرا که با زندگی هر روزه مردم اخت شده، مانا و انکار ناپذیر می شود. حضور هر تکنولوژی جدید در آسان سازی زندگی روزمره مردم تاثیری پررنگ دارد، تا بدانجا که گاه، توان تصور زندگی بدون آن برای ما مشکل می شود.
اما همگی ما، در بستری به نام "Development"–فرزند خلف مدرنیته- غوطه وریم. مفهومی که پیامد نگاه خطی و یا "Surmeasure" به زمان و پدیده های هستی است. این نگاه، از دریچه لوژیک یونانی به تاریخ نگاه می کند و بسیار منظم و ساختارمند و در یک نظام سلسله مراتبی آن را می نگارد. فضیلت در این نگرش، روشن است : هرچه پدیده ای به ما نزدیک تر است، یقین ما نسبت به آن بیشتر بوده و ناگزیر، فاضل است. پس پدیده های دورتر –به عبارتی کهنه تر- محکوم به طرد شدن خواهند بود.
ریشه های این تفکر را می توان در تفکر یقینی دکارت (قرن 17) یافت. این نگرش به ناچار حافظه تاریخی را کوتاه می کند، گذشته را به کناری می نهد و با شوقی کودکانه سر در سودای پیشرفتی سرسام آور و رنگارنگ تر می نهد و به وجد می آید، و در عین حال، فراموشی می زاید.
ابژه های من، تنها نماینده هایی هستند از تکنولوژی پر سر و صدای دهه های 70 و 80 میلادی، و آن گاه که با زندگی روزمره ما اخت شوند و مستعمل می شوند، مفهومی فراتر گرفته و سوژه این پروژه را می سازند. این مجموعه، تلاشی است کوچک و بازنمایی ناچیزی از حافظه تاریخی ما که پیوسته در تعامل با تکنولوژی، کوتاه تر و کمرنگ تر می شود.
در پایان، فکر می کنم که اگر فام قهوه ای سپیا بر عکس های 1940 و پیش از آن، نماد نوستالژی دیرینه پدران ما باشد، فام های رنگی تلویزیون های آنالوگ، شایسته نمادین کردن نوستالژی فراموش شده متاخر ما باشد.
مانی نیلچیانی – شهریور 1386
در نگارش این یادداشَت منبع زیر به کار رفته است:
نشریه حرفه : هنرمند" / شماره 8 / تابستان 83 / مقاله "حافظه تاریخی و آموزش هنر" – آریاسب دادب
از روز جمعه 9 شهریور 86 نمایشگاه عکس بابک کاظمی با عنوان "اسنادی که مصدق ارائه نکرد" در گالری مهروا افتتاح می شود. بابک کاظمی از عکاسان جوان و فعال خوزستانی است که دومین نمایشگاهش را با نمایش 34 عکس فتوکلاژ سیاه و سفید در ابعاد 30×20 و 50×40 برگزار می کند. عکس های این نمایشگاه با نگاهی خلاقه به رویای دکتر محمد مصدق در ملی شدن صنعت نفت می پردازد.
نمایشگاه تا ادامه دارد. ساعت بازدید 5 تا 9
گالری مهروا.خیابان کریمخان.خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی).پلاک 78
دومین نمایشگاه گروهی عکاسان کردستان با شرکت 22 عکاس اصلی و مهمان دوشنبه 5 شهریور کار خود را آغاز نمود و تا 12 شهریور ادامه خواهد داشت. مسعود مرادسلیمی عکاس و مدرس عکاسی در مورد اهداف برپایی این نمایشگاه چنین عنوان کرد: "بنا داریم هر شش ماه یک بار با دعوت کردن از عکاسانی که به صورت مستمر درگیر مقولهی عکس و عکاسی میباشند، مجموعهای از عکسهای متنوع با دیدگاه و تجربیات مختلف را در معرض دید قرار دهیم." بیشک برگزاری و تداوم چنین نمایشگاههای در تعامل و تبادل میان عکاسان و درگیر کردن مخاطبان گسترده با مقولهی تصویر و عکاسی تاثیر به سزایی خواهد داشت. این نمایشگاه در نگارخانهی ارشاد شهرستان سنندج در تاریخهای ذکر شده از ساعت 9 صبح الی 12 و 4 بعدازظهر الی 7 دایر میباشد.
عکاسان شرکت کننده در این نمایشگاه:
حمید آزمون ـ رحمت ابراهیمی ـ آرش ابراهیمپور ـ فخرالدین ایوبی ـ رضا باغبانی ـ علیرشا راسخی ـ دنیا رشیدیانی ـ ابراهیم سعیدی ـ بهمن شهبازی ـ سالم صلواتی ـ اسدا... صیدی ـ سامان عباسی ـ شادی عصمتی ـ کورش عنبری ـ جمشید فرجوند فردا ـ افشین فتاحی ـ آریز قادری ـ کوروش کمانگر ـ منصور محمدی ـ مسعود مرادسلیمی ـ فریده محمدی ـ فرناز مظفری
عکس و خبر: کورش عنبری
بیستمین شماره فصلنامه حرفه:هنرمند منتشر شد. بخش حرفه: عکاس این شماره اختصاص به عکاسی پوشاک و مد دارد. این نشریه را می توانید از مراکز فروش تهیه کنید. در شماره 20 حرفه: هنرمند می خوانید:
حرفه:عکاس
عکاسی پوشاک و مد: رویای زیبایی، مد و خیال فرانسوا دوکرو / حمیدرضا کرمی مد کردن خیال ابیگیل سولومون_ گودو / غزاله هدایت عکاسی مد آناندی رامامورتی / حمیدرضا کرمی مرا متعجب کن (گزین گویه ها) ترجمه:مرال مفرد مفهوم مد در The Arcades project پیتر وولن / جاوید دلرنگ طراحان مد (گزین گویه ها) ترجمه: حمیدرضا کرمی همه¬ی زنان سرزمین من: مریم عمرانی ارائه فرهنگ جایگزین: گفت و گو با امیر عباس بیان فر پنجره عقبی: راه خمیده مجید اخگر
حرفه:نقاش
جورجو مراندی: جورجو مراندی ثمیلا امیر ابراهیمی "هنر سکوت" : جنت آبراموویچ / ثمیلا امیر ابراهیمی غنای فقر آریاسپ دادبه پنجره ما: نگاه مراندی و نقاشان ایرانی: ثمیلا امیر ابراهیمی «ضمیمه های انتقادی بر دو نمایشگاه نقاشی » مجید اخگر پنجره عقبی: لذت از عمل نقاشانه امین نورانی
حرفه:هنرمند
هنر آماری: چگونه می توان محبوب شد بی آنکه شما را بخواهند؟ آرتور سی. دانتو / مریم اطهاری چشم اندازهای آبی ( گفت و گو با ملامید و کمار) ترجمه: نیما ملک محمدی، زیبا مغربی صدای عمومی: یادداشت هایی بر گفت و گویی عمومی یوهان ویپی یوسکی / پوپه میثاقی
از میان 1126 قطعه عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره ، 82 اثر به نخستین نمایشگاه استانی عکس نگاه راه یافت.
به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره استانی عکس نگاه با اتمام مهلت ارسال آثار در 27 مردادماه، انتخاب و داوری آثار رسیده آغاز شد و در مجموع 275 نفر با 1126 قطعه عکس مورد قضاوت و داوری قرارگرفتند.
در بخش اصلی این جشنواره شامل عکاسی خلاقه و شهرو شهروند از نگاه دوربین هیات داوران متشکل از آقایان محمد غفوری،فرهاد فخریان و حمید سوری از میان 875 اثر رسیده در این بخش 55عکس را برای راه یابی به نمایشگاه انتخاب کردند که اسمی عکاسانی که آثارشان در این بخش به نمایشگاه راه یافته است بدین شرح است:
مهرداد افسری، بیتا ریحانی، محسن یزدی پور، رویا شاوند، محمد اسماعیلی، آرش خاموشی، تهمینه منزوی، فریده سخایی، امین رضا طلاچیان، بهاره حسینی ثابت، پانتهآ صادقی راد، آرش حمیدی، مهرداد میرزایی، بابک کاظمی، حامد یغمائیان، مریم سعید پور، میثم محفوظ ، سید احسان باقری، بابک برزویه، رضا سید پایداری، حوریه جهاندار، ارشاد فتاحیان، حسین اینانلو، بهاره سیدی ، پویان فقیری، آرزو عمیدی، سحر مختاری، سهراب حسینی، مهدی اشرفی ورزیده، مهرداد هژبری نژاد، راحله زمردی نیا، محبوبه کرمعلی، محبوبه گلباز، ملوک میرزایی، رضا نجفیان، امین شفیعیان، حسین فاطمی، سید محسن سجادی، سیاوش نقشبندی، سمانه کاظمیان و محمد جواد نعمتی
در بخش ویژه شامل اتحاد ملی انسجام اسلامی نیز هیات داوران متشکل ار آقایان رسول اولیاء زاده، پیام برازجانی و محمد قدمعلی از میان 85 اثر رسیده دراین بخش 12 عکس را شایسته حضور در نمایشگاه دانستند که اسامی منتخبین بدین شرح است:
علیرضا رحمانی، حسین فاطمی، مهدی قاسمی، جاوید تفضلی، حامد یغمائیان، حامد نوری، علیرضا صوت اکبر، بابک برزید، وحدت صدر محمدی، شهاب معدن دار و سمانه غلام نژاد در بخش جنبی شامل عکاسی تئاتر نیز هیات داوران متشکل ار آقایان سیامک زمردی مطلق، ناصرعرفانیان و مسعود پاکدل از میان 166 اثر این بخش 15 عکس را برای حضور در نمایشگاه برگزیدند که اسامی عکاسان بدین شرح است:
مونا هوبه فکر، محمد اسماعیلی، تهمینه منزوی، بابک برزویه، شکوفه هاشمیان، سارا ساسانی، سمانه غلام نژاد، جاوید تفضلی، محمدرضا علی مددی، مهناز میناوند و یاشا وکیلی
این افراد تا پایان وقت اداری سه شنبه 6 شهریورماه مهلت دارند تا آثار خود را جهت آماده سازی برای حضور در نمایشگاه حداقل در قطع 30×45 و حداکثر 50×60 چاپ و به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند.
لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه استانی عکس نگاه از 14 لغایت 21 شهریورماه از ساعت 9 تا 18 در تالار آبی کاخ موزه نیاوران برپا خواهد بود وبرگزیدگان هر بخش در مراسم اختتامیه که روز سه شنبه 20 شهریورماه در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود معرفی خواهند شد.
دیگر اخبار:
کلمات کلیدی:
گروه آواژنگ با همکاری سایت عکاسی برگزار می کنند:
در دنیای امروز، تنها دوربین ابزار عکاسی نیست، ابزار بسیاری در فرآیند عکاسی نقش مهم و موثری دارند. در این میان کارت های حافظه، حافظه های همراه و سیستم های کامپیوتری در کنار دوربین اجزاء اصلی عکاسی دیجیتال هستند. لزوم آشنایی عکاسان با این ابزار گروه آواژنگ را بر آن داشت تا در ادامه فعالیت های فرهنگی این گروه با برگزاری یک مسابقه عکاسی ارتباطی نزدیک با عکاسان برقرار کند. این مسابقه با هدف آشنایی بیشتر عکاسان با گروه آواژنگ برگزار می شود.
گروه آواژنگ در نظر دارد به برترین عکس های با موضوع دنیای سبز من جوایز ارزنده ای از محصولات Kingmax و Logitech اهداء کند. اعضاء گالری سایت عکاسی و علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند بدون هیچ محدودیتی در این مسابقه شرکت کنند.
موضوع: دنیای سبز من
زمان: از 1 ثانیه بامداد اول شهریور 86 تا 1 ثانیه مانده به اول مهر 86
شرایط شرکت:
علاقه مندان به شرکت در مسابقه ابتدا در گالری سایت عکاسی ثبت نام کنند. پس از ثبت نام همه شرکت کنندگان می توانند روزانه یک عکس برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند.
شرکت در مسابقه هیچ محدودیتی ندارد و به بهترین عکس با موضوع "دنیای سبز من" جوایزی از سوی گروه آواژنگ اهداء خواهد شد. خلاقیت و کیفیت در عکس مورد توجه است.
شرکت در مسابقه برای اعضاء فعلی گالری سایت عکاسی آزاد است و افرادی که برای شرکت در مسابقه ثبت نام می کنند می توانند علاوه بر شرکت در مسابقه در گالری سایت نیز فعالیت کنند و از امکانات گالری استفاده کنند.
نکات مهم:
برای شرکت در مسابقه پس از ارسال عکس در دسته بندی عکس ها حتما" دقت کنید "مسابقه گروه آواژنگ – دنیای سبز من" را انتخاب کنید.
مشخصات شرکت کنندگان باید با هویت واقعی باشد. اگر عکس شما برگزیده شود ولی مشخصات ثبت شده در سایت با مدارک شناسائی منطبق نباشد جایزه ای به شما تعلق نمی گیرد.
در شرایط برابر اولویت با عکس هایی است که اطلاعات آنها با دقت و کامل تکمیل شده باشد. توضیحات کامل شما می تواند در برگزیده شدن عکس موثر باشد.
به هر شرکت کننده فقط یک جایزه تعلق می گیرد.
امتیاز عکس ها به دقت توسط مدیران سایت کنترل می شود و در صورت مشاهده هرگونه تبانی و تخلف بلادرنگ از ادامه فعالیت کاربر جلوگیری خواهد شد.
پس از پایان مسابقه، نمایشگاهی از 30 عکس برتر برگزار خواهد شد و عکس ها توسط گروه آواژنگ چاپ و به نمایش در خواهد آمد.
جوایز:
نفر اول:
Logitech X540 Speaker + Kingmax 2GB Super Stick
نفر دوم:
Logitech MX Revolution Mouse + Kingmax 1GB Super Stick
نفر سوم:
Logitech MX400 Mouse + Kingmax 2GB Super Stick
نفر چهارم:
Logitech Quick Express Plus Webcam + Kingmax 1GB Super Stick
نفر پنجم:
Kingmax 2GB Super Stick
داوری:
داوری آثار بر اساس ترکیبی از امتیاز کسب شده در گالری و نظر هیات داوران خواهد بود. هیات داوران با دقت و توجه همه آثار را بررسی و بر اساس نگاه خلاق به عکس ها نظر خود را اعلام خواهد کرد.
در صورت بروز هرگونه مشکل یا پرسش می توانید از شنبه تا 5 شنبه بین ساعت 2 تا 4 بعدازظهر با دفتر سایت عکاسی به شماره 88325068 تماس بگیرید. یا از طریق ایمیل info@akkasee.com با ما در تماس باشید.
کلمات کلیدی:
سلام
این جانب محمد مهدی محمدی آماده ارائه انواع خدمات عکاسی و فیلم برداری از مراسمات شما می باشد.
اینجانب دارای دوربین دی 40 نیکون برای عکاسی و هم چنین دوربین کنانن حرفه ای برای فیلم برداری می باشد.
جهت تماس با اینجانب و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123269681 تماس حاصل فرمایید.
باتشکر Sir.M7
کلمات کلیدی:
(07-08-2007)
توکیو- کمپانی نیکون مفتخر است اعلام کند که در ماه جاری تعداد لنزهای قابل تعویض)لنزهای مخصوص دوربین های SLR) تولید این کمپانی به رقم 40 میلیون عدد رسید. چهل و هشت سال از زمانیکه نیکون اولین لنز نیکور با دهانه نصب نوع F را همراه با اولین دوربین SLR خود یعنی دوربین نیکون مدل F در سال 1959 میلادی تولید و به دنیا عرضه کرد می گذرد. از دیدگاه نیکون گذشتن از مرز تولید 40 میلیون لنز حاکی از عشق و علاقه مشتاقان عکاسی اعم از آماتور و حرفه ای به لنزهای نیکور، و اعتقاد و شهادت آنها به عملکرد و قابلیت های فوق العاده لنزهای نیکور است. نیکون برای اولین بار لنزهای عکاسی نیکور را در سال 1932 معرفی کرد. در آن زمان لنزهای نیکور نه تنها روی دوربین های نیکون مانند دوربین (نیکون مدل I که در سال 1948 تولید شد) نصب شده و قابل استفاده بودند بلکه روی دوربین هایی نظیر لایکا و بعداً کانتکس نیز استفاده می شدند. در سال 1959، دهانه نصب F که یک دهانه نصب لنز بایونتی (Bayonet) بزرگ با قطر 44 میلیمتر بود، اولین دهانه اختصاصی بکار گرفته شده در دوربین SLR مدل F نیکون گردید. پس از آن نیکون به مدت تقریبی نیم قرن این اندازه دهانه نصب را نگاه داشت که حتی با آخرین دوربین SLR دیجیتال نیکون یعنی D40x نیز سازگاری خود را به صورتی بی همتا و استثنایی ارائه می کند. در طول این دوران مداوماً تکنولوژی های جدید و پیشرفته ای همانند متدهای کنترل ارتقاء یافته تر دیافراگم و وضوح یابی اتوماتیک و نیز تبادل پیشرفته اطلاعات از بدنه دوربین به سایر اجزا و ... بوجود آمده است. در حال حاضر 57 نوع لنز SLR نیکور شامل لنزهای DX نیکور برای استفاده انحصاری با دوربین های SLR دیجیتال نیکون،و علاوه بر آنها لنزهای فیش آی، اولترا واید انگل، تله فوتوها، زوم ها و لنزهای ماکرو، تولید می شوند. در ساخت هر یک از لنزهای نیکور برخی از تکنولوژی های متنوع و کم نظیر نیکون مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام باعث اصلاح و رفع برخی اشکال های لنز می شود. بعنوان مثال: پوشش نانو کریستال که بصورت اختصاصی ناشی از تحقیقات علمی و تجربیات مرحله به مرحله و مکرر با استفاده از تجهیزات پیشرفته مربوط به اجسام نیمه هادی است و عدسی های شیشه ای ED (عدسی با تفرق توری بسیار کم) که بصورت مؤثر خطاهای رنگی را به حداقل می رسانند تا وضوح فوق العاده و رنگ هایی اصلاح شده بدست آید، و نیز عدسی های آسفریکال که به صورت واقعی کما (Coma) و سایر کج نمایی های لنز را بر طرف می کنند. این حیطه وسیع لنزهای نیکور با ارائه مجموعه لنزهای نیکور AF-S بسیار قدرتمندتر و کامل تر شده و این لنزها با تجهیز به موتور حلقوی بی صدای (SWM) قابلیت وضوح یابی بسیار سریع و بی صدایی ارائه کرده و نیز لنزهای نیکور VR که قابلیت بسیارمؤثر کاهش لرزش لنز را برای حذف محوشدگی ناشی از تأثیر لرزش دست و دوربین ارائه می کند، عکاسی بسیار لذت بخشی را به ارمغان می آورد. لنزهای نیکور بصورتی استثنایی همواره بدون وقفه از مرغوب ترین مواد اولیه طراحی و ساخته شده و تحت سخت ترین و طولانی ترین آزمایشات و بازرسی های ممکن قرار می گیرند تا آماده کسب مجوز برای عرضه شوند. این ها دلایلی است که لنزهای نیکور را به چنین سطح بالایی از کیفیت و قابلیت اعتماد نائل کرده است. و ما در تلاش برای بالا بردن روزافزون سطح تکنولوژی و متعهد به اجرای دقیق کنترل کیفیت برای پیشی گرفتن ار استانداردهای موجود و حتی از سطح کیفی مورد انتظار شما هستیم.
کلمات کلیدی: