سفارش تبلیغ
صبا ویژن
invitacion.jpg

کارلوس مندوزا عکاس مکزیکی از روز یکشنبه 11 شهریور 86 نمایشگاه عکس خود را با عنوان "تقابل" در سفارت مکزیک برگزار کرده است و علاقه مند به آشنائی با عکاسان ایرانی است. وی در این نمایشگاه طبیعت، معماری و جامعه ایران را به تصویر کشیده است.
این نمایشگاه تا 18 شهریور ادامه دارد.
سفارت مکزیک.بلوار آفریقا.خیابان گلفام.شماره 41

جشن تصویر سال، از 12 آبان تا 2 آذر 86 و برای نخستین‌بار به مدت سه ‌هفته برگزار می‌شود که همچون دوره‌های گذشته، کلیه فضاهای نمایشگاهی خانه‌ هنرمندان ایران را در برمی‌گیرد، در این دوره از جشن تصویر سال نیز آثار برگزیده هنرمندان رشته های گرافیک، کاریکاتور و عکاسی‌ در کنار جشنواره فیلم تصویر هنرمند ارائه می‌شود.
در بخش عکس، آثار مربوط به عکاسی خبری، مستند اجتماعی، هنر و هنرمندان، ورزشی و نگاهی دیگر (خلاقه) در نظر گرفته شده است که در فاصله زمانی نیمه دوم سال 85 و نیمه اول سال 86 گرفته شده باشند.
آثار ارسالی برای بخش های مختلف عکس می بایست با کیفیت 300DPI و در اندازه 30×20سانتی‌متر، بر روی سی‌دی ارائه شوند.
امسال در جشنواره فیلم تصویر هنرمند، علاوه بر بخش اصلی که نمایش فیلم‌های مربوط به آثار، زندگی و پشت صحنه کار هنرمندان، را ارائه می دهد ، بخش دیگری نیز در نظر گرفته شده است که به نمایش آثاری که از خلاقیت هنری در رشته های: فیلم کوتاه، فیلم مستند و ویدئو آرت برخوردار باشند می پردازند.
جشنواره فیلم تصویر هنرمند همه روزه در دو سالن بتهوون و ناصری برگزار می شود و فیلم‌های ارسالی به این بخش نیز می بایست با کیفیت مطلوب و بر روی DVD و یا در موارد خاص به صورت VHS به دبیرخانه‌ی جشن تصویر سال ارائه شوند.
کلیه آثار مربوط به جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هنرمند می بایست تا پایان شهریورماه سال جاری به نشانی: دفتر مجله تصویر تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، میدان شعاع، خیابان گلریز، شماره‌ی 15 زنگ بالا، تحویل داده شوند و یا با تلفن 88307060 تماس بگیرید.
در صورت عدم مراجعه حضوری, خواهشمند است اطلاعات کامل مربوط به فرستنده، نوع آثار، نشانی، تلفن و آدرس پست الکترونیکی همراه با آثار ارسال شوند.

از 11 شهریور 86 سایت رسمی جشنواره عکس آماتوری آبرنگ راه اندازی و به روز شد. در صفحه اصلی این سایت هر هفته یک عکس منتخب از عکاسان معاصر جهان به نمایش در می آید و بهترین های هفتمین جشنواره آبرنگ نیز در همین صفحه مرور می شود.
در مقدمه این سایت آمده است: " هفت بار از مدار جشنواره عبور کردیم و با تکیه بر شور و نیروی شرکت کنندگان دردها را تحمل کردیم ، و کسی هم بیرون اتاق زایمان چشم انتظار ما نبود. یاد گرفته ایم که این بچه ، باید روی پای خودش بایستد."
در بخش های مختلف سایت، مقالات عکاسی ، آشنایی با داوران و اطلاعاتی درباره جشنواره عکس کودک و...دیده می شود.
جشنواره عکس آبرنگ از سال 1381 با رویکرد توجه به آثار عکاسان آماتور ایران در مشهد آغاز به فعالیت کرده است. در هفتمین دوره از این جشنواره 5225 اثر از 1025 عکاس ایرانی مورد داوری قرار گرفت.

خبر: کیارنگ علائی

یکشنبه ۱۱ شهریور ۸۶
khorosh.jpg

کتاب خروش لاجوردی روایت تصویری مردم استان اصفهان در طی سالهای جنگ تحمیلی توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در دست چاپ است.
این کتاب شامل 158عکس با موضوع حضور در صحنه و پشتیبانی از رزمندگان، آموزش، بدرقه رزمندگان، پشتیبانی و کمکهای مردمی، حضور در صحنه های نبرد- تشییع شهدا و ... حاصل نگاه 30 عکاس اصفهانی است که پنج نفر از آنها به شهادت رسیده اند. گردآوری عکسهای این مجموعه را مرتضی اکبری عهده دار بوده که خود از عکاسان دوران دفاع مقدس است.
در انتشار کتاب نفیس خروش لاجوردی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان (ستاد نکوداشت پایتخت فرهنگی جهان اسلام) و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان مشارکت داشته اند.

politicians.gif

از روز دوشنبه 13 شهریور 86 نمایشگاه گروهی عکس با عنوان "سیاسیون" در خانه عکاسان ایران برگزار می شود. در این نمایشگاه 70 عکس سیاه وسفید و رنگی از ساتیار امامی -امیر امیری -وحید سالمی - حجت اله سپهوند - حسن سربخشیان - حسین فاطمی - حسن قائدی و مهدی قاسمی به نمایش در می آید.
نمایشگاه تا 22 شهریور ادامه دارد.

دبیرخانه سومین جشنواره سراسری عکس جوانان ایران - ارومیه اعلام کرد مهلت ارسال آثار برای این جشنواره تا 25 شهریور 86 تمدید شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران- دفترارومیه در سال مزین به اتحاد ملی و انسجام اسلامی در راستای اهداف فرهنگی خود در نظر دارد جوانان را از نگاه دوربین به نمایش بگذارد. [اطلاعات بیشتر]

شنبه ۱۰ شهریور ۸۶

یک فرصت استثنائی برای عکاسان جوان، که عکاسی را حرفه‌ای دنبال می‌کنند، فراهم شده است تا در شرایط کاملا" متفاوت با همه کلاس‌ها و کارگاه‌هایی که تا به حال برگزار شده است زیر نظر کاوه کاظمی یک دوره عکاسی مطبوعاتی را بیاموزند. این کارگاه در 12 جلسه عملی با بحث و گفتگو درباره مجموعه عکس‌های شرکت کنندگان برگزار می‌شود و در طول دوره شرکت کنندگان باید تلاش مضاعفی برای انجام تکالیف کارگاه داشته باشند.
آنچه برای شرکت در کارگاه باید توجه داشته باشید جدیت و پشتکار بسیار و عکاسی به صورت کاملا" جدی و مستمر در طول دوره است لذا برنامه ریزی برای اختصاص زمان کافی برای عکاسی بسیار مهم است.
یکی از نکات قابل توجه کارگاه محل برگزاری آن است که در یک فضای متفاوت و جذاب در لواسان برگزار می‌شود. عکاسان جوان حرفه‌ای و دانشجویان عکاسی تا 10 مهر فرصت دارند با ارائه یک مجموعه از کارهای انجام شده درخواست حضور در کارگاه را داشته باشند تا پس از بررسی و تائید از پذیرفته شدگان برای ثبت نام دعوت به عمل آید. کارگاه از 15 مهر شروع می‌شود. روز و ساعت آن بعدا" مشخص خواهد شد. داشتن دوربین دیجیتال عکاسی حرفه ای الزامی است و کامپیوتر همراه موثر است.
برای هماهنگی صبح ها از ساعت 10 تا 12 با شماره 09121272536 تماس بگیرید.

درباره کاوه کاظمی

سایت عکاسی در نظر دارد در هفته جاری نشستی با عکاسان شهرکرد داشته باشد از عکاسان حرفه‌ای و آماتور شهرکردی درخواست می شود برای هماهنگی این نشست با دفتر سایت عکاسی با شماره 88325068 - 021 تماس بگیرند.

پنجشنبه ۸ شهریور ۸۶
afshar.jpg

از روز شنبه 10 مهر 86 نمایشگاه عکس احسان فرید افشار در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود. وی در این نمایشگاه 28 عکس سیاه وسفید و رنگی با نگاهی به زیبایی شناسی تصویری از مناطق مختلف هند عرضه کرده است. احسان فریدافشار فارع االتحصیل کارشناسی عکاسی است و 4 سال در هند اقامت داشته است. این نمایشگاه تا 15 شهریور ادامه دارد.
ساعت بازدید روز افتتاح 5 تا 30/8 سایر روزها 2 تا 8 بعدازظهر

از روز یکشنبه 4 شهریور 86 نمایشگاه عکس مهدی اسعدی با عنوان "یک فلاش تا ویرانی" در نگارخانه فرهنگ قم افتتاح شد. مهدی اسعدی از عکاس جوان قم است که برای اولین بار نمایشگاه خود را با نمایش 37 عکس رنگی و سیاه و سفید با موضوع ابنیه تاریخی در ابعاد 40×30 برگزار می کند. نمایشگاه تا چهارشنبه 14 شهریور ماه ادامه دارد.
قم.خیابان شهید فاطمی.نگارخانه فرهنگ

mani.jpg

نمایشگاه عکس و اینستالیشن مانی نیلچیانی با عنوان "نوستالژی آنالوگ" از روز جمعه 9 شهریور 86 در گالری طراحان آزاد افتتاح می شود. مانی نیلچیانی متولد 1365 دانشجوی رشته چاپ دانشگاه هنر است.
بازدید: جمعه تا چهارشنبه، 4 تا 8 عصر
گالری طراحان آزاد.میدان فاطمی.میدان گلها.میدان سلماس.شماره 41


نوستالژی آنالوگ :
تکنولوژی تاریخ ساز می شود و شاید تاریخی را رقم می زند هیچ کم از تواریخ لشکر کشی امپراتوری های کهن ایران و روم ندارد. چرا که با زندگی هر روزه مردم اخت شده، مانا و انکار ناپذیر می شود. حضور هر تکنولوژی جدید در آسان سازی زندگی روزمره مردم تاثیری پررنگ دارد، تا بدانجا که گاه، توان تصور زندگی بدون آن برای ما مشکل می شود.
اما همگی ما، در بستری به نام "Development"–فرزند خلف مدرنیته- غوطه وریم. مفهومی که پیامد نگاه خطی و یا "Surmeasure" به زمان و پدیده های هستی است. این نگاه، از دریچه لوژیک یونانی به تاریخ نگاه می کند و بسیار منظم و ساختارمند و در یک نظام سلسله مراتبی آن را می نگارد. فضیلت در این نگرش، روشن است : هرچه پدیده ای به ما نزدیک تر است، یقین ما نسبت به آن بیشتر بوده و ناگزیر، فاضل است. پس پدیده های دورتر –به عبارتی کهنه تر- محکوم به طرد شدن خواهند بود.
ریشه های این تفکر را می توان در تفکر یقینی دکارت (قرن 17) یافت. این نگرش به ناچار حافظه تاریخی را کوتاه می کند، گذشته را به کناری می نهد و با شوقی کودکانه سر در سودای پیشرفتی سرسام آور و رنگارنگ تر می نهد و به وجد می آید، و در عین حال، فراموشی می زاید.
ابژه های من، تنها نماینده هایی هستند از تکنولوژی پر سر و صدای دهه های 70 و 80 میلادی، و آن گاه که با زندگی روزمره ما اخت شوند و مستعمل می شوند، مفهومی فراتر گرفته و سوژه این پروژه را می سازند. این مجموعه، تلاشی است کوچک و بازنمایی ناچیزی از حافظه تاریخی ما که پیوسته در تعامل با تکنولوژی، کوتاه تر و کمرنگ تر می شود.
در پایان، فکر می کنم که اگر فام قهوه ای سپیا بر عکس های 1940 و پیش از آن، نماد نوستالژی دیرینه پدران ما باشد، فام های رنگی تلویزیون های آنالوگ، شایسته نمادین کردن نوستالژی فراموش شده متاخر ما باشد.
مانی نیلچیانی – شهریور 1386

در نگارش این یادداشَت منبع زیر به کار رفته است:
نشریه حرفه : هنرمند" / شماره 8 / تابستان 83 / مقاله "حافظه تاریخی و آموزش هنر" – آریاسب دادب

چهارشنبه ۷ شهریور ۸۶
babak-kazemi.jpg

از روز جمعه 9 شهریور 86 نمایشگاه عکس بابک کاظمی با عنوان "اسنادی که مصدق ارائه نکرد" در گالری مهروا افتتاح می شود. بابک کاظمی از عکاسان جوان و فعال خوزستانی است که دومین نمایشگاهش را با نمایش 34 عکس فتوکلاژ سیاه و سفید در ابعاد 30×20 و 50×40 برگزار می کند. عکس های این نمایشگاه با نگاهی خلاقه به رویای دکتر محمد مصدق در ملی شدن صنعت نفت می پردازد.
نمایشگاه تا ادامه دارد. ساعت بازدید 5 تا 9
گالری مهروا.خیابان کریمخان.خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی).پلاک 78

سه شنبه ۶ شهریور ۸۶
kord.jpg

دومین نمایشگاه گروهی عکاسان کردستان با شرکت 22 عکاس اصلی و مهمان دوشنبه 5 شهریور کار خود را آغاز نمود و تا 12 شهریور ادامه خواهد داشت. مسعود مرادسلیمی عکاس و مدرس عکاسی در مورد اهداف برپایی این نمایشگاه چنین عنوان کرد: "بنا داریم هر شش ماه یک بار با دعوت کردن از عکاسانی که به صورت مستمر درگیر مقوله‌ی عکس و عکاسی می‌باشند، مجموعه‌ای از عکس‌های متنوع با دیدگاه و تجربیات مختلف را در معرض دید قرار دهیم." بی‌شک برگزاری و تداوم چنین نمایشگاه‌های در تعامل و تبادل میان عکاسان و درگیر کردن مخاطبان گسترده با مقوله‌ی تصویر و عکاسی تاثیر به سزایی خواهد داشت. این نمایشگاه در نگارخانه‌ی ارشاد شهرستان سنندج در تاریخ‌های ذکر شده از ساعت 9 صبح الی 12 و 4 بعدازظهر الی 7 دایر می‌باشد.
عکاسان شرکت کننده‌ در این نمایشگاه:
حمید آزمون ـ رحمت ابراهیمی ـ آرش ابراهیم‌پور ـ فخرالدین ایوبی ـ رضا باغبانی ـ علیرشا راسخی ـ دنیا رشیدیانی ـ ابراهیم سعیدی ـ بهمن شهبازی ـ سالم صلواتی ـ اسدا... صیدی ـ سامان عباسی ـ شادی عصمتی ـ کورش عنبری ـ جمشید فرجوند فردا ـ افشین فتاحی ـ آریز قادری ـ کوروش کمانگر ـ منصور محمدی ـ مسعود مرادسلیمی ـ فریده محمدی ـ فرناز مظفری

عکس و خبر: کورش عنبری

دوشنبه ۵ شهریور ۸۶
herfeh-honarmand-20.jpg

بیستمین شماره فصلنامه حرفه:هنرمند منتشر شد. بخش حرفه: عکاس این شماره اختصاص به عکاسی پوشاک و مد دارد. این نشریه را می توانید از مراکز فروش تهیه کنید. در شماره 20 حرفه: هنرمند می خوانید:

حرفه:عکاس
عکاسی پوشاک و مد: رویای زیبایی، مد و خیال فرانسوا دوکرو / حمیدرضا کرمی مد کردن خیال ابیگیل سولومون_ گودو / غزاله هدایت عکاسی مد آناندی رامامورتی / حمیدرضا کرمی مرا متعجب کن (گزین گویه ها) ترجمه:مرال مفرد مفهوم مد در The Arcades project پیتر وولن / جاوید دلرنگ طراحان مد (گزین گویه ها) ترجمه: حمیدرضا کرمی همه¬ی زنان سرزمین من: مریم عمرانی ارائه فرهنگ جایگزین: گفت و گو با امیر عباس بیان فر پنجره عقبی: راه خمیده مجید اخگر

حرفه:نقاش
جورجو مراندی: جورجو مراندی ثمیلا امیر ابراهیمی "هنر سکوت" : جنت آبراموویچ / ثمیلا امیر ابراهیمی غنای فقر آریاسپ دادبه پنجره ما: نگاه مراندی و نقاشان ایرانی: ثمیلا امیر ابراهیمی «ضمیمه های انتقادی بر دو نمایشگاه نقاشی » مجید اخگر پنجره عقبی: لذت از عمل نقاشانه امین نورانی

حرفه:هنرمند
هنر آماری: چگونه می توان محبوب شد بی آنکه شما را بخواهند؟ آرتور سی. دانتو / مریم اطهاری چشم اندازهای آبی ( گفت و گو با ملامید و کمار) ترجمه: نیما ملک محمدی، زیبا مغربی صدای عمومی: یادداشت هایی بر گفت و گویی عمومی یوهان ویپی یوسکی / پوپه میثاقی

یکشنبه ۴ شهریور ۸۶

از میان 1126 قطعه عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره ، 82 اثر به نخستین نمایشگاه استانی عکس نگاه راه یافت.
به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره استانی عکس نگاه با اتمام مهلت ارسال آثار در 27 مردادماه، انتخاب و داوری آثار رسیده آغاز شد و در مجموع 275 نفر با 1126 قطعه عکس مورد قضاوت و داوری قرارگرفتند.
در بخش اصلی این جشنواره شامل عکاسی خلاقه و شهرو شهروند از نگاه دوربین هیات داوران متشکل از آقایان محمد غفوری،فرهاد فخریان و حمید سوری از میان 875 اثر رسیده در این بخش 55عکس را برای راه یابی به نمایشگاه انتخاب کردند که اسمی عکاسانی که آثارشان در این بخش به نمایشگاه راه یافته است بدین شرح است:
مهرداد افسری، بیتا ریحانی، محسن یزدی پور، رویا شاوند، محمد اسماعیلی، آرش خاموشی، تهمینه منزوی، فریده سخایی، امین رضا طلاچیان، بهاره حسینی ثابت، پانته‌آ صادقی راد، آرش حمیدی، مهرداد میرزایی، بابک کاظمی، حامد یغمائیان، مریم سعید پور، میثم محفوظ ، سید احسان باقری، بابک برزویه، رضا سید پایداری، حوریه جهاندار، ارشاد فتاحیان، حسین اینانلو، بهاره سیدی ، پویان فقیری، آرزو عمیدی، سحر مختاری، سهراب حسینی، مهدی اشرفی ورزیده، مهرداد هژبری نژاد، راحله زمردی نیا، محبوبه کرمعلی، محبوبه گلباز، ملوک میرزایی، رضا نجفیان، امین شفیعیان، حسین فاطمی، سید محسن سجادی، سیاوش نقشبندی، سمانه کاظمیان و محمد جواد نعمتی

در بخش ویژه شامل اتحاد ملی انسجام اسلامی نیز هیات داوران متشکل ار آقایان رسول اولیاء زاده، پیام برازجانی و محمد قدمعلی از میان 85 اثر رسیده دراین بخش 12 عکس را شایسته حضور در نمایشگاه دانستند که اسامی منتخبین بدین شرح است:
علیرضا رحمانی، حسین فاطمی، مهدی قاسمی، جاوید تفضلی، حامد یغمائیان، حامد نوری، علیرضا صوت اکبر، بابک برزید، وحدت صدر محمدی، شهاب معدن دار و سمانه غلام نژاد در بخش جنبی شامل عکاسی تئاتر نیز هیات داوران متشکل ار آقایان سیامک زمردی مطلق، ناصرعرفانیان و مسعود پاکدل از میان 166 اثر این بخش 15 عکس را برای حضور در نمایشگاه برگزیدند که اسامی عکاسان بدین شرح است:
مونا هوبه فکر، محمد اسماعیلی، تهمینه منزوی، بابک برزویه، شکوفه هاشمیان، سارا ساسانی، سمانه غلام نژاد، جاوید تفضلی، محمدرضا علی مددی، مهناز میناوند و یاشا وکیلی

این افراد تا پایان وقت اداری سه شنبه 6 شهریورماه مهلت دارند تا آثار خود را جهت آماده سازی برای حضور در نمایشگاه حداقل در قطع 30×45 و حداکثر 50×60 چاپ و به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند.
لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه استانی عکس نگاه از 14 لغایت 21 شهریورماه از ساعت 9 تا 18 در تالار آبی کاخ موزه نیاوران برپا خواهد بود وبرگزیدگان هر بخش در مراسم اختتامیه که روز سه شنبه 20 شهریورماه در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.


دیگر اخبار:

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط محمد مهدی 86/6/15:: 11:58 صبح     |     () نظر